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** Hors DB Musical ()

Compositeur: *** Divers

Parolier: *** Divers

Librettiste: *** Divers

Généralités: Histoire, thèmes et particularités

 

Historique du musical

 

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Versions du musical

Versions majeures de ** Hors DB Musical

Version 1

4 Steps to Heaven (1999-07-Piccadilly Theatre-London) (Original)
Durée : 2 mois
Nombre : 72 représentations
Première Preview : mardi 27 juillet 1999
Première : jeudi 29 juillet 1999
Dernière : samedi 02 octobre 1999
Mise en scène : Keith Strachan
Chorégraphie :
Avec : Peter Howarth (Roy Or bison), Rebel Dean (Elvis Presley), Kludo White (Eddie Cochran), Reuven Gershon (Buddy Holly)
Commentaires :
Notes: In the first half each singer had a solo spot, re-creating the famous hits but with each section ending with appropriate images - plane crashes, etc. In the second half all four were re-united for a “heavenly group” concert. The production had been on a UK tour and came into the West End because of a gap in the Piccadilly’s programming. The London Evening Standard critic said: “ Rock’n’roll will never die, but it isn’t looking too healthy at the Piccadilly. In this compilation tribute concert, unconvincing lookalikes impersonate dead rock legends. . . and murder their songs”. It ran for nine weeks.
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Version 2

A Tale of two Cities (2012-04-Charing Cross Theatre-London) (Original)
Durée : 3 semaines
Nombre :
Première Preview : jeudi 05 avril 2012
Première : mercredi 18 avril 2012
Dernière : samedi 12 mai 2012
Mise en scène : Paul Nicholas
Chorégraphie :
Avec : Michael Howe (Carton), Jonathan Ansell/Antony Hansen (Darnay), Jennifer Hepburn (Lucie), Jemma Alexander (Mme Defarge), Craig Berry (Defarge), John Fleming (Manette), Miles Eagling (Stryver), David Alder (Lorry), Pippa Winslow (Pross), Tom Murphy (Gabelle), Christopher Gilling (Evreonde), Mark Slowey (Barsad), Neil Canfer (Gaspard), Rebecca Wicking (Seamstress) and Matt Stevens (Ensemble)
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Version 3

Albert Speer (2000-05-Lyttelton Theatre-NT-London) (Original)
Durée : 1 mois 2 semaines
Nombre : 35 représentations
Première Preview : lundi 15 mai 2000
Première : jeudi 25 mai 2000
Dernière : samedi 08 juillet 2000
Mise en scène : Trevor Nunn
Chorégraphie :
Avec : Chloe Angharad, Roger Allam, Patrick Baladi, Stephen Ballantyne,Tilly Blackwood, Cathryn Bradshaw,Sally-Ann Burnett, Martin Chamberlain, Elizabeth Conboy, Jonathan Cullen, Simon Day, Pip Donaghy, William Gaunt, Alex Jennings, Christine Kavanagh, Patrick Marlowe, Charles Millham, Iain Mitchell, Sylvester Morand, John Nolan, Adrian Penketh, Imogen Slaughter, Giles Smith, Jessica Turner, Chris Vance, David Weston, Benny Young
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Version 4

All my Sons (2000-07-Cottesloe Theatre-NT-London) (Revival)
Durée : 3 mois 2 semaines
Nombre : 54 représentations
Première Preview : vendredi 30 juin 2000
Première : jeudi 06 juillet 2000
Dernière : mercredi 18 octobre 2000
Mise en scène : Howard Davies
Chorégraphie :
Avec : Ben Daniels, James Hazeldine, Catherine McCormack , Julie Walters, Charles Edwards, Paul Ritter.
Commentaires :
2 séries:
> Cottesloe (6/7 - 18/10/2000) 54 représ devant 14.794 spect
> Lyttelton (7/8 - 6/10/2001) 42 représ devant 31.016 spect
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Version 5

All my Sons (2001-08-Lyttelton Theatre-NT-London) (Return Engagement)
Durée : 2 mois
Nombre : 42 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : mardi 07 août 2001
Dernière : samedi 06 octobre 2001
Mise en scène : Howard Davies
Chorégraphie :
Avec : Ben Daniels, Laurie Metcalf, Nigel Cooke, Charles Edwards, James Hazeldine, Madeleine Potter, Harriet Thorpe
Commentaires :
2 séries:
> Cottesloe (6/7 - 18/10/2000) 54 représ devant 14.794 spect
> Lyttelton (7/8 - 6/10/2001) 42 représ devant 31.016 spect
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Version 6

Always (1997-06-Victoria Palace Theatre-London) (Original)
Durée : 1 mois 2 semaines
Nombre : 54 représentations
Première Preview : jeudi 22 mai 1997
Première : mardi 10 juin 1997
Dernière : samedi 26 juillet 1997
Mise en scène : Thommie Walsh • Frank Hauser
Chorégraphie : Thommie Walsh
Avec : Jan Hartley (Wallis Simpson), Clive Carter (Edward VIII), Shani Wallis (Aunt Bessie), David McAlister (Ernest Simpson), James Home (Stanley Baldwin), Ursula Smith (Queen Mary), Chris Humphreys (Lord Mountbatten), Buster Skeggs (Lady Colefax), Helen Anker (Lady Furness) , Sheila Ferguson (Analise L ’Avender)
Commentaires :
Unfortunately the end result was not a great love story. It was a mish-mash of confused scenes, skimpy characterisation, lacking any sense of period and history, and prone every so often to throw in a musical sequence, including one spectacularly over-blown fairground nightmare sequence with chorus boys dressed as carousel horses. The critics had a field day describing “Always” as “Briefly”, and it was said that backstage the cast themselves referred to the show as “Wallis and Vomit”. It closed after seven weeks, with huge losses.
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Version 7

Andy Capp (1982-09-Aldwych Theatre-London) (Original)
Durée : 3 mois 3 semaines
Nombre : 99 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : mercredi 29 septembre 1982
Dernière : samedi 22 janvier 1983
Mise en scène : Braham Murray
Chorégraphie : Sue Lefton
Avec : Tom Courtenay (Andy Capp), Val Me Lane {Florence Capp), John Bardon (Chalkie)
Commentaires :
Based on the Reg Smythe cartoon characters as featured in the “Daily Mirror”, the show had a gritty reality which didn’t sit too comfortably with its musical format, and an underlying bleakness with its portrait of poverty, unemployment, disillusion, and an irreconcilability between the male and female points of view. For most of the critics the verdict was - it didn’t work. However, “Plays and Players” gave it their Best New Musical of the Year Award!
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Version 8

Are you lonesome tonight? (1985-08-Phoenix Theatre-London) (Original)
Durée : 10 mois 3 semaines
Nombre : 354 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : mardi 13 août 1985
Dernière : samedi 05 juillet 1986
Mise en scène : Robin Lefevre
Chorégraphie :
Avec : Martin Shaw (Elvis Presley), Simon Bowman (Young Elvis), Roger Booth (Colonel Tom Parker) , Michael Keating, Paul Ridley, Peter Marinker, Ray Jewers, Robert East, Colette Stevenson, Stacey Zuckerman.
Commentaires :
Simon Bowman’s re-creation of young Elvis at the peak of his professional life was much praised, and Martin Shaw’s portrayal of a legend in decay was similarly acclaimed. The writing and liberties taken with the real life-story were criticised, but the show itself was a great hit with the critics, and won the Evening Standard Best Musical of the Year award. The production originated at Liverpool Playhouse.
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Version 9

Ballad of little Jo (The) (2003-07-Bridewell Theatre-London) (Original)
Durée : 3 semaines
Nombre :
Première Preview : mardi 01 juillet 2003
Première : mardi 01 juillet 2003
Dernière : samedi 26 juillet 2003
Mise en scène : Carol Metcalfe
Chorégraphie : Sam Spencer-Lane
Avec : Anna Francolini (Jo Monaghan), Kieran Brown (Jordan), Karen Evans (Sara), Phong Troung (Tien Mein Wong), Daniel Reeves, Craig Pinder, Abigail Langham, Jason Lee Scott, Gavin James, William Wolfe Hogan, Audrey Palmer, Ellen O’Grady, Mark Carroll
Commentaires :
Hugely praised as the “best new musical for years”, its music ranged from beautiful and lyrical ballads to true toe-tappers, and a rich score based on the ballads, hymns and drinking songs from the American folk tradition. Based on Maggie Greenwald’s 1993 film starring Suzy Amis, Bo Hopkins and Ian McKellen, this musical version was first staged in September 2000 at Chicago’s Steppenwolf Theater.
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Version 10

Barnardo (1980-05-Royalty Theatre-London) (Original)
Durée :
Nombre : 43 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : mercredi 21 mai 1980
Dernière : Inconnu
Mise en scène : Ernest Maxim
Chorégraphie : Alain de Hay
Avec : James Smillie (Dr Barnardo), Fiona Fullerton (Syrie Elmslie), and a cast including 20 Children
Commentaires :
This was one of the great disasters of musical theatre. It contained embarrassing moments like Mrs Barnardo thrusting her dead baby into the arms of her husband for him to sing about “My Son”, a dreadful duet for two poor urchins singing a song called “Cor”, and reviews which said things like “This is a case for the NSPCC” . The show was in financial trouble very early on, with a receiver called in, and the receiver quarrelling with the show’s publicists - they refused to place any more adverts or posters unless they were paid - and then furiously criticising the reviewers for their bad notices, claiming this was a show which the audiences loved.
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Version 11

Bashville (1983-08-Open Air Theatre Regent's Park-London) (Original)
Durée :
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : mardi 02 août 1983
Dernière : Inconnu
Mise en scène : David William
Chorégraphie : Gillian Gregory
Avec : Douglas Hodge (Bashville), Christina Collier (Lydia Carew), Peter Woodward (Cashel Byron), James Caimcross, Vincenzo Nicolai, Joan Davies
Commentaires :
Adapted from George Bernard Shaw’s “The Admirable Bashville”, this was the first musical to be produced in the Regent’s Park Open Air Theatre, and required a special area to be excavated to accommodate the small orchestra. The experiment was well received, and the same production was given a second outing in the park the following year.
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Version 12

Beautiful Dreamer (1982-04-Greenwich Theatre-London) (Original)
Durée :
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : jeudi 22 avril 1982
Dernière : Inconnu
Mise en scène : Roger Haines
Chorégraphie : Kenn Oldfield
Avec : Simon Green (Stephen Foster), Christina Matthews, Dorothy Vernon, Ian Burford, Paul Bentley, Harry Dickman
Commentaires :
This originated at the Haymarket, Leicester.
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Version 13

Behind the Iron Mask (2005-08-Duchess Theatre-London) (Original)
Durée : 2 semaines
Nombre : 23 représentations
Première Preview : jeudi 21 juillet 2005
Première : mardi 02 août 2005
Dernière : samedi 20 août 2005
Mise en scène :
Chorégraphie :
Avec :
Commentaires :
Notes: This show was greeted with unanimous hoots of derision and disappeared within three weeks. Some of the critical comments were: “Absolutely all expense has been spared on the skimpy set”; the leading man spends the whole show “in headgear that makes him look like a mix of Darth Varder, Hannibal Lecter and a charred parrot”; “in a supposedly erotic dance, Feguson wafts her skirt as if she is measuring up for curtains and talks of love and passion as though checking off a shopping list”; “to suggest it is plain terrible does not do justice to its sheer, gothic relentless awfulness”; “The
prisoner’s big number is called Touch Me’. Given this show, the phrase that
comes to mind is ‘not with a bargepole’”.
This show joined the legendary group of the most awful West End shows ever.
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Version 14

Beyond Bollywood (2015-05-Palladium Theatre-London) (Original London)
Durée : 1 mois 2 semaines
Nombre :
Première Preview : vendredi 08 mai 2015
Première : lundi 11 mai 2015
Dernière : samedi 27 juin 2015
Mise en scène : Rajeev Goswami
Chorégraphie :
Avec :
Commentaires :
The UK premiere of Beyond Bollywood following sold out Mumbai dates.
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Version 15

Biograph Girl (The) (1980-11-Phoenix Theatre-London) (Original)
Durée :
Nombre : 57 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : mercredi 19 novembre 1980
Dernière : Inconnu
Mise en scène : Victor Spinetti
Chorégraphie : Irvin Davies
Avec : Cast: Kate Revill (Lillian Gish), Sally Brelsford (Mary Pickford), Bruce Barry (D. W.Griffith), Richard Kates (J.C.Epping), Ron Berglas (Adolphe Zukor), Guy Siner (Mack Sennett)
Commentaires :
This opened at the Gardner Centre, Brighton and was devised as a small-scale show, inspired by Warner Brown’s rejected play “Flickers”. The opening night was attended by Lillian Gish herself and attracted enormous publicity. The critics felt the show hovered uneasily between parody and reverential salute, and in spite of a lot of praise for Heneker’s score, the show came off rather quickly.
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Version 16

Blockheads (1984-10-Mermaid Theatre-London) (Original)
Durée :
Nombre : 22 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : mercredi 17 octobre 1984
Dernière : Inconnu
Mise en scène : Arthur Whitelaw
Chorégraphie :
Avec : Mark Hadfield (Stan Laurel), Kenneth H. Waller (Oliver Hardy), Simon Browne, Larry Dann, Susan Denaker, Richard Drabble, MeggNicol
Commentaires :
The supporting cast played several roles each, covering such characters as Stan’s father, Hal Roach the film producer, James Finlayson, Keystone cops, cameramen and fellow actors. Mark Hadfield and Kenneth Waller were praised for their “look-a-like” portrayals, but the show was judged empty, shapeless, and pleasantly innocuous. It lasted just two and a half weeks.
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Version 17

Blue / Orange (2000-04-Cottesloe Theatre-NT-London) (Original)
Durée : 4 mois 1 semaine
Nombre : 68 représentations
Première Preview : vendredi 07 avril 2000
Première : jeudi 13 avril 2000
Dernière : mercredi 23 août 2000
Mise en scène : Roger Michell
Chorégraphie :
Avec : Chiwetel Ejiofor, Bill Nighy, Andrew Lincoln
Commentaires :
Sera transféré au Duchess Theatre : 30/4 - 15/12/2001
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Version 18

Blue / Orange (2001-04-Duchess Theatre-London) (West End Transfer)
Durée : 7 mois 2 semaines
Nombre :
Première Preview : mardi 24 avril 2001
Première : lundi 30 avril 2001
Dernière : samedi 15 décembre 2001
Mise en scène : Roger Michell
Chorégraphie :
Avec : Andrew Lincoln , Bill Nighy , Chiwetel Ejiofor (then David Threlfall, Neil Stuke, Shaun Prices)
Commentaires :
The interior of the Duchess Theatre has been re-configured allowing for the play to be presented in-the-round, as it was at the Cottesloe Theatre in April 2000
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Version 19

Blues Brothers Xmas Musical Special (The) (2015-12-Arts Theatre-London) (Original)
Durée : 1 mois 1 semaine
Nombre :
Première Preview : jeudi 26 novembre 2015
Première : jeudi 03 décembre 2015
Dernière : dimanche 10 janvier 2016
Mise en scène :
Chorégraphie :
Avec : David Christopher Brown (Joliet Jake Blues), Joshua Mumby (Elwood Blues), Simon Ray Harvey (Ray), Hannah Kee/Sasi Strallen/T’Shan Williams (Stax Sisters)
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Version 20

Boogie nights (1998-10-Savoy Theatre-London) (Original)
Durée : 2 mois 3 semaines
Nombre : 95 représentations
Première Preview : vendredi 16 octobre 1998
Première : mardi 20 octobre 1998
Dernière : samedi 09 janvier 1999
Mise en scène : Jon Conway
Chorégraphie : Alan Harding
Avec : Shane Richie (Roddy), Lisa Maxwell (Debs), Sharon Benson (Lorraine), Peter Piper (Spencer), Nicholas Denney (Eamon), Steven Serlin (Terry), Jane Doyle, Mark Thrippleton, Ian Royce, John Blackman, Jo Redbum, Simon Smith.
Commentaires :
This was a touring production which had originated at the Churchill Theatre in Bromley, and was playing a limited season in the West End. It received very mixed notices: “the most dismal of my theatregoing experiences”, “a blatant rip-off’, “pleasantly terrible, weirdly wonderful”, “sends us home on a nine-mile high”. The critics generally liked Shane Richie, but were unanimous in their praise for the young chorus boy-dancer, Simon Smith, saying he was the best thing in the show.
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Version 21

Boogie Woogie Bubble ‘N’ Squeak (1982-03-Mayfair Theatre-London) (Original)
Durée :
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : jeudi 25 mars 1982
Dernière : Inconnu
Mise en scène : Stuart Hopps
Chorégraphie :
Avec : Leonie Hofmeyer, Sarah McNair, Michele Maxwell
Commentaires :
Three singers, collectively presenting themselves as the Skirted Issue, sing the past and present repertoire of a number of girl trios, including The Sisters Andrews, McGuires, Beverleys, Supremes, Pointer, and the Three Degrees and the Shangri-Las. The show makes satirical tun of the styles and songs, the illusion of real-life harmony among the girls, the fraudulence of stage allure - and in some unspecified way which doesn’t quite come off - makes a statement connected with Feminism. It did not receive good notices and was
quickly withdrawn.
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Version 22

Boyband (1999-06-Gielgud Theatre-London) (Original)
Durée : 2 mois 1 semaine
Nombre :
Première Preview : jeudi 27 mai 1999
Première : mardi 08 juin 1999
Dernière : samedi 14 août 1999
Mise en scène : Peter Rowe
Chorégraphie : Emma Victoria
Avec : Kevin Andrew (Adam), Tom Ashton (Matt), Daniel Crossley (Danny), Damien Flood (Sean), Stepps (Jay), Bryan Murray (Wayland), William Oxborrow, Caroline Head, Richard Taylor-Woods, Hay ley Tarmaddon
Commentaires :
This was a cross between a rock concert and a documentary account of the rise and tribulations of a fictitious boy band. Five boys, Adam, Matt, Danny, Sean and Jay are moulded into a pop-group called Freedom under the control of Wayland, their exploitative promoter. Their contract forbids smoking, drinking and sex, since nothing must threaten their squeaky-clean image. Along the way they have to deal with one band member’s drug problem, and another’s emerging homosexuality, and a developing hatred between two of the boys. All in all this story bore many similarities to real-life stories from existing groups like Take That and others. However, ultimately it was the final concert that had the audience screaming for more, since these boys really could produce the goods. As one of the critics asked, “When did you last see a boy band that can really sing?”. It ran for just ten weeks.
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Version 23

Brighton Rock (2004-10-Almeida Theatre-London) (Original)
Durée : 1 mois 1 semaine
Nombre :
Première Preview : mardi 05 octobre 2004
Première : mardi 05 octobre 2004
Dernière : samedi 13 novembre 2004
Mise en scène : Michael Attenborough
Chorégraphie : Karen Bruce
Avec : Michael Jibson (Pinkie), Sophia Ragavelas (Rose), Nicholas Lumley (FredHale), Harriet Thorpe (Ida Arnold), David Burt, Neil McCaul, Paul Bentall, Corinna Powlesland, Gary Milner
Commentaires :
Graham Greene’s 1938 novel was adapted into a play and then the famous 1947 film starring Richard Attenborough as Pinkie. Although ostensibly an underworld thriller, the story has an underlying challenge to Roman Catholic doctrine concerning the nature of sin and the basis of morality. Pinkie and Rose are Catholics, as was Greene, and their beliefs are contrasted with Ida's strong but non-religious moral sensibility. This musical version was directed by Richard Attenborough’s son, Michael, with music by the great film-score composer, John Barry and lyrics by Don Black. It was, however, a flop, with a general consensus that uninspired music and lyrics added nothing to a dark, disturbing and complex morality tale.
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Version 24

Budgie (1988-10-Cambridge Theatre-London) (Original)
Durée : 3 mois
Nombre : 110 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : mardi 18 octobre 1988
Dernière : samedi 21 janvier 1989
Mise en scène : Jonathan Lynn
Chorégraphie : Anthony Van Laast
Avec : Adam Faith (Budgie Bird), Anita Dobson (Hazel), John Turner (Charlie Endell), Caroline O’Connell (Lulu), Catherine Terry (Helga), Gareth Marks, Julian Littman, Alexandra Worrall
Commentaires :
The attempts to turn these unsavoury characters into warm-hearted, loveable Soho folk, even included the winos sleeping in the gutters suddenly joining in a jolly knees-up type chorus. This was Adam Faith’s musical theatre debut, and a number of people asked “What’s a nice guy like you doing in a show like this?”
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Version 25

Call me Merman (2003-12-King's Head Theatre-London) (Original)
Durée : 1 mois
Nombre :
Première Preview : mardi 30 décembre 2003
Première : mardi 30 décembre 2003
Dernière : dimanche 01 février 2004
Mise en scène : David Kernan
Chorégraphie : Lindsay Dolan
Avec : Angela Richards {Ethel Merman), Susannah Fellowes (Kitty), Mark White (Arty), Michael Roberts, Fiz Shapur
Commentaires :
The life-story of Ethel Merman, devised around a fictitious TV biography being made in Las Vegas. The rehearsal process allows characters to say things like “Shall we include the bit about. . .?” and then decide against it. In this way it enables the show to refer briefly to Merman’s disastrous series of ex-husbands and to skim through an incredible career, ranging from early vaudeville to the great days of Broadway musicals. In real life it seems Merman could be an A-List bitch and some of this creeps through the story, though much is sanitised. With Kitty playing the young Merman, Arty playing a fellow hoofer, and with some 33 of the songs forever associated with the incredible Merman, everything really hung on the central performance of Angela Richards, and, for most of the critics, she came through with shining colours.
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Version 26

Carnaby Street (1997-08-Arts Theatre-London) (Original)
Durée : 2 semaines
Nombre : 20 représentations
Première Preview : mercredi 06 août 1997
Première : jeudi 07 août 1997
Dernière : samedi 23 août 1997
Mise en scène : Terry John Bates
Chorégraphie : Richard Whennel
Avec : Kevin Curtin (Jude), Michelle Connolly (Lady Jane), Richard Shelton (Jumpin’ Jack), Danny Edwards (Lily the Pink), Gina Murray (Ruby Tuesday), Elizabeth Price (Rock Bottom)
Commentaires :
Tacky, depressing, poor singing, over-amplified and incoherent sound, dreadful lyrics, monotonous music and dire choreography, merely a string of third rate songs (27 of them) played by a competent band and performed by an incompetent bunch of actors - these were just some of the words used by the critics. “Carnaby Street is certainly far out - though not far enough for my liking”.
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Version 27

Cole (2004-05-Upstairs at Gatehouse-London) (Revival)
Durée : 3 semaines
Nombre :
Première Preview : mercredi 26 mai 2004
Première : mercredi 26 mai 2004
Dernière : dimanche 20 juin 2004
Mise en scène : Racky Plews
Chorégraphie :
Avec : Angela Bleasdale, Tim McArthur, John Martin, Gemma Morsley, James Pearson, Nicolas Sagar, Lincoln Stone, Ollie Usiskin, Georgina Wyatt, Hara Yannas
Commentaires :
This tribute to Cole Porter had last been seen in London twenty years earlier.
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Version 28

Colette (1980-09-Comedy Theatre-London) (Original)
Durée :
Nombre : 47 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : mercredi 24 septembre 1980
Dernière : Inconnu
Mise en scène : Wendy Toye
Chorégraphie :
Avec : John Moffatt (Narrator), Cleo Laine (Colette), Kenneth Nelson
Commentaires :
It was originally staged at the Dankworth’s converted stable theatre at their home in Wavendon to an audience of their friends, but it did not make a good transition to a West End theatre.
The Daily Mail critic said : “...as an entertainment it has not strayed far from the village hall which, come to think of it, is where it began.”
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Version 29

Copacabana (1994-06-Prince of Wales Theatre-London) (Original London)
Durée : 1 an 2 mois 2 semaines
Nombre : 525 représentations
Première Preview : jeudi 23 juin 1994
Première : jeudi 23 juin 1994
Dernière : samedi 09 septembre 1995
Mise en scène : Roger Redfarn
Chorégraphie : Dorian Sanchez
Avec : Gary Wilmot (Tony/Stephen), Nicola Dawn (Lola), Richard Lyndon (Rico), Anna Nicholas (Conchita), Howard Attfield (Sam), Jenny Logan (Gladys), Duncan Smith (McManus)
Commentaires :
A lavish production wit loads of feathers, glitz and computerised effects, said to be filled with girls with pineapples on their heads and fruit around their genitalia - the critics praised the cast, but hated the show. The legions of Barry
Manilow fans kept it running for fifteen months, although the business fell away once Gary Wilmot left the cast (he was replaced by Darren Day towards the end of the first year).
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Version 30

Dancing in the streets (2005-07-Cambridge Theatre-London) (Original)
Durée : 9 mois 1 semaine
Nombre :
Première Preview : vendredi 08 juillet 2005
Première : mardi 19 juillet 2005
Dernière : samedi 22 avril 2006
Mise en scène :
Chorégraphie :
Avec :
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Version 31

Dancing in the streets (2006-05-Aldwych Theatre-London) (Original)
Durée : 2 mois 2 semaines
Nombre :
Première Preview : jeudi 27 avril 2006
Première : jeudi 04 mai 2006
Dernière : samedi 22 juillet 2006
Mise en scène :
Chorégraphie :
Avec :
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Version 32

Dancing in the streets (2006-08-Playhouse Theatre-London) (Original)
Durée : 11 mois 2 semaines
Nombre :
Première Preview : mardi 01 août 2006
Première : mardi 01 août 2006
Dernière : samedi 14 juillet 2007
Mise en scène :
Chorégraphie :
Avec :
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Version 33

Dear anyone (1983-11-Cambridge Theatre-London) (Original)
Durée : 2 mois
Nombre : 65 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : mardi 08 novembre 1983
Dernière : samedi 07 janvier 1984
Mise en scène : David Taylor
Chorégraphie : Tudor Davies
Avec : Jane Laportaire (Mercedes), Peter Blake (Danny), Stubby Kaye (Harry), Stephanie Voss (Mildred), Ian Burford, Tracie Hart, Richard Kates, Buster Skeggs
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Version 34

Disgracefully yours (1996-03-Comedy Theatre-London) (Original)
Durée : 2 semaines
Nombre : 21 représentations
Première Preview : lundi 18 mars 1996
Première : mercredi 20 mars 1996
Dernière : samedi 06 avril 1996
Mise en scène : Christopher Malcolm
Chorégraphie : Stacey Haynes
Avec : Richard O’Brien (Mephistopheles Smith), Michael Dalton, Debbie Scamp, Nikki Shaw, Dave Brown, Les Davidson, Nick Payn, Bill Robinson, Ed Spevock
Commentaires :
Originally staged at the previous year’s Edinburgh Festival, this was booked into the Comedy for a limited three week run (21 performances). The critics unanimously stated this was 21 performances too many. Neil Smith for “What’s On” was representative when he wrote: “If you’re the kind of a person who likes to spend a night on the town in bondage and fishnets, you’ll probably have a ball. But if you’re the type who balks at the prospect of a bald 54-year-old making a complete dick of himself, you’d best steer well clear”
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Version 35

Dorian (1997-09-Arts Theatre-London) (Original)
Durée : 1 mois
Nombre :
Première Preview : jeudi 25 septembre 1997
Première : lundi 29 septembre 1997
Dernière : samedi 01 novembre 1997
Mise en scène : Mehmet Ergen
Chorégraphie : Karen Rabinowitz
Avec : Marcello Walton (Dorian), Nicholas Pound (Henry), Mark Huggins (Basil), Eliza Lumley (Sybil).
Commentaires :
A sung-through musical with a three-piece band and a cast of twelve, this was effectively a vanity production - nearly all the work of one man, David Reeves. The classic Oscar Wilde story of a man who stays young and beautiful while his portrait shows the signs of his age and decadence was intended as a study of the distance between appearance and truth. This adaptation lacked any subtlety, depth or wit and was unanimously damned as a dreadful waste of time. It lasted just one week.
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Version 36

Dr Foster (2005-10-Menier Chocolate Factory-London) (Original)
Durée : 2 semaines
Nombre :
Première Preview : jeudi 20 octobre 2005
Première : jeudi 20 octobre 2005
Dernière : samedi 05 novembre 2005
Mise en scène : Adrian Schiler
Chorégraphie : Lynn Page
Avec : Rachel Pickup (Dr Foster), Zubin Varla (Mephistopheles), Sergio Covino (Archangel Gabriel), Emily Watcher (Yummy), Anna Lowe (Lovely)
Commentaires :
A very thin plot, but there was some praise for the composing debut of Malcolm Newton.
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Version 37

Eastward Ho! (1981-07-Mermaid Theatre-London) (Original)
Durée : 1 mois 1 semaine
Nombre : 65 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : mardi 07 juillet 1981
Dernière : samedi 15 août 1981
Mise en scène : Robert Chetwynd
Chorégraphie : Charles Augins
Avec : Richard O’Brien (Quicksilver), Paul Whitman (Golding), Prue Clarke (Mildred), Anita Dobson (Gertrude), Philip Sayer (Sir Petronel Flash), Mark Rylance, Vivienne Ross, Susan Beagley, Belinda Sinclair, Hugh Futcher
Commentaires :
This was a musical version of the Ben Jonson/George Chapman play set in the City of London and alongside the Thames in the 17th Century . With its almost formulaic pattern to earlier Mermaid musicals - lying, cheating, fornicating, stealing to the strains of loud music and over-the-top performances - this was a flop. It was the first show in the newly rebuilt Mermaid following major re-development, and sadly was the beginning of a downward turn in the Mermaid’s fortunes.
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Version 38

Faust - The Musical (1979-07-Young Vic-London) (Original)
Durée :
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : mercredi 04 juillet 1979
Dernière : Inconnu
Mise en scène : Michael Bogdanov
Chorégraphie :
Avec : Micky O’Donoghue/ Ian Taylor/ Bill Wallis/ Bev Willis (Faust), Tina Jones (Margaret), James Carter {Mephistopheles), Kate Versey, Laura Cox, John Darrell
Commentaires :
Four different actors played Faust at various times in his life, and some of the cast were played by oversized puppets. It was a political-morality-rock musical
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Version 39

Ferry cross the mercey (1996-08-Lyric Theatre-London) (Original)
Durée : 3 semaines
Nombre : 32 représentations
Première Preview : lundi 05 août 1996
Première : lundi 12 août 1996
Dernière : samedi 07 septembre 1996
Mise en scène : Carole Todd
Chorégraphie : Carole Todd
Avec : Gerry Marsden {Himself), Carl Krishner (Young Gerry), Jaison Beeson, Neil Dale, Richard Mogendorf. Adam Keast, Andy Cairns, Jacqui Cryer, Sean Fitzpatrick, Vicki Stevens, Kevin Jackson, Sam Kelly.
Commentaires :
Described as “charitable, gentle and inoffensive, more a concert than a musical”, Gerry Marsden’s genuinely nice and sunny personality charmed most of the critics. It ran 8 weeks.
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Version 40

Follow my leader (2004-04-Hampstead Theatre Main stage-London) (Original)
Durée : 3 semaines
Nombre :
Première Preview : lundi 26 avril 2004
Première : lundi 26 avril 2004
Dernière : samedi 22 mai 2004
Mise en scène :
Chorégraphie :
Avec : Jason Durr (Tony Blair), Stuart Milligan (George Bush), Peter Poycarpou (God/Comical Ali/Osama bin Laden, etc), Sevan Stephan (Clare Short, Iraqi newsreader, etc.), Martyn Ellis, Dawn Hope, Nicola Hughes, Paul J. Medford, Giles New, Warren Wills.
Commentaires :
Very few musicals of political-satire ever get beyond a fringe-type try out, but this one transferred from the prestigious Birmingham Rep and boasted one of the most talented and respected casts in London theatre. In spite of this, the general reaction was one of distaste and disdain for its feeble unfocused satire on soft targets. “Witless, weak and drab” was the verdict.
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Version 41

Gambler (The) (1986-07-Comedy Theatre-London) (Revival)
Durée : 1 mois
Nombre : 45 représentations
Première Preview : mercredi 02 juillet 1986
Première : mercredi 09 juillet 1986
Dernière : samedi 09 août 1986
Mise en scène :
Chorégraphie :
Avec : Paul Brown, Philip Davis, Bob Goody, Mel Smith
Commentaires :
A highly individual musical show making a story of gambling addiction, with scenes taking place in the race track, the enclosure bar, pubs, clubs and a dog track, with a cast of just four men creating a whole array of characters like punters, tipsters, pros, cons, floosies, narks and “heavies”. A four-piece band was onstage throughout the show. The show opened at the Hampstead Theatre on April 10th and transferred for a five week run at the Comedy. (This was based on an earlier version of the show performed in 1980 at the Bull and Gate in Kentish Town.)
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Version 42

Garden (2000-08-Olivier Theatre-NT-London) (Original)
Durée : 1 mois 3 semaines
Nombre : 46 représentations
Première Preview : samedi 29 juillet 2000
Première : jeudi 03 août 2000
Dernière : samedi 23 septembre 2000
Mise en scène : Alan Ayckbourn
Chorégraphie :
Avec : Jane Asher, David Haig, Suzy Aitchison, Malcolm Sinclair, James Bradshaw, Peter Laird, Alexandra Mathie, Adrian McLoughlin, Antonia Pemberton, Michael Siberry, Nina Sosanya, Sian Thomas, Zabou Breitman, Robin Browne, Andrew Fallaize, Charlie Hayes, Penelope McGhie, Trevor Nichols, Deborah O Malley, Nina Sosanya, Leonie Wilde.
Commentaires :
HOUSE and GARDEN (1999)
two linked plays by Alan Avckbourn
The London premieres of two new connected Alan Ayckbourn plays which are performed in the olivier and Lyttelton simultaneously. The same actors appear in both productions, one of which is set in the interior of a house while the other is set outside. However, the plays can be seen as individual comedies!
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Version 43

Girlfriends (1987-10-Playhouse Theatre-London) (West End Transfer)
Durée : 1 mois
Nombre : 43 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : vendredi 16 octobre 1987
Dernière : samedi 21 novembre 1987
Mise en scène : John Rettalack
Chorégraphie : Stuart Hopps
Avec : Caroline Mander (Amy), Fletcher Mathers (Brenda), Sara Weymouth (Carol), Hazel O’Connor (Phyllis), Donna Champion, Clare Burt, Jenna Russell, Julie Jupp, Norma Attalah, Tracy Halsey, Tina Jones, David Easter.
Commentaires :
Originally produced at the Oldham Coliseum, this was considerably re-written for the West End, and was a virtually sung-through piece, with very little linking dialogue. The music was praised, but the lyrics and book came in for a lot of criticism. All in all, it was considered an honourable failure.
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Version 44

Great Balls of Fire (1994-04-Lyric Hammersmith-London) (Original)
Durée : 2 semaines
Nombre :
Première Preview : mercredi 20 avril 1994
Première : mercredi 20 avril 1994
Dernière : samedi 07 mai 1994
Mise en scène : David Graham
Chorégraphie : Laurel Ford
Avec : Mike Berry (Archie), Georgina Field (May-Ellen), Grantley Buck (Frankie), Julie Livesey (Sherry), Jack Pinder (Eddie), Jason Baron (Ritzi), Miles Danso (Dumbo), Mark Sangster (Skunk)
Commentaires :
From the Evening Standard: “ (At one point). . . Archie yells jubilantly ‘Are we gonna have some fun tonight or what?’ I’d say it falls into the ‘or what’ category.”
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Version 45

Great Balls of Fire (1999-10-Cambridge Theatre-London) (Original)
Durée : 2 mois 1 semaine
Nombre : 85 représentations
Première Preview : vendredi 01 octobre 1999
Première : mercredi 06 octobre 1999
Dernière : samedi 18 décembre 1999
Mise en scène : Simon Usher
Chorégraphie : Tim Flavin
Avec : Billy Geraghty (Jerry Lee Lewis), Neil Henry (Young Jerry), Heather-Jay Jones (Myra), John Bannister, Kim Bretton, Amelda Brown, Eddie Burton, Stuart Callaghan, Simon Fogg, Liam Grundy
Commentaires :
The life-story of Jerry Lee Lewis could have been an amazing evening in the theatre - two bigamous marriages, wife number three being 13 years old, two sons dying in accidents, being arrested outside Graceland brandishing a gun and demanding to see Elvis, shooting his bass player while blasting holes in his office door - but, no! This was a highly sanitised version of his life: Jerry – criticised for jazzing up hymns at Bible college, then the cliché moment when the hostile record producer suddenly realises the hick lad has got talent, skipping very lightly over the marriages, and then the obligatory rock concert with all the well-known Jerry Lee Lewis hits.
However, this show was saved by an amazing performance from Billy Geraghty as the older Jerry, and audiences loved it (though the critics were not so keen). It ran for nine weeks.
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Version 46

Have a nice life (2003-05-Pleasance Theatre-London) (Original)
Durée : 3 semaines
Nombre :
Première Preview : jeudi 29 mai 2003
Première : jeudi 29 mai 2003
Dernière : dimanche 22 juin 2003
Mise en scène : Conor Mitchell
Chorégraphie :
Avec : Chris Robinson (Neville), Richard Clements (Frank), Mary Moulds (Barbara), Rachel Murray (Amy), Emma Little (Sheila), Karen Rush (Jean), Joe Rea (Chris)
Commentaires :
Originally developed at the Group Theatre in Belfast and staged at the 2002 Edinburgh Festival under the title “Closure”, this clearly owed a lot in its format to “Chorus Line”. It had been a great hit at Edinburgh but did not receive the same sort of reaction in London.
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Version 47

Heiress (The) (2000-06-Lyttelton Theatre-NT-London) (Revival)
Durée : 3 semaines
Nombre : 20 représentations
Première Preview : jeudi 08 juin 2000
Première : mardi 13 juin 2000
Dernière : mardi 04 juillet 2000
Mise en scène : Philip Franks
Chorégraphie :
Avec : Ann Bell, Eve Best, Caroline Faber, Alan Howard, Vincent Penfold, Liza Sadovy, Sohie Shaw, Maggie Steed.
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Version 48

Hot Shoe Shuffle (1994-03-Queen's Theatre-London) (Original)
Durée : 5 mois
Nombre : 175 représentations
Première Preview : mardi 22 mars 1994
Première : mardi 22 mars 1994
Dernière : samedi 20 août 1994
Mise en scène : David Atkins
Chorégraphie : David Atkins • Dein Perry
Avec : David Atkins, Dean Perry, Kevin Coyne, Christopher Horsey, Sheldon Perry, Dale Pengelly, Adam Garcia, Rhonda Burchmore, Jack Webster
Commentaires :
Seven brothers and their newly discovered sister must learn their late father’s tap-dancing routines in order top inherit millions. Starting off comically bumping into each other a lot, and ending up dancing with tremendous vitality and flair - the show is an excuse for a song and dance exhibition “which a generation ago would have been a speciality act in a revue and is now elevated to an entire evening’s entertainment.”

1995 Olivier Award Winner - Best Choreography
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Version 49

House (2000-08-Lyttelton Theatre-NT-London) (Original)
Durée : 1 mois 3 semaines
Nombre : 46 représentations
Première Preview : samedi 29 juillet 2000
Première : jeudi 03 août 2000
Dernière : samedi 23 septembre 2000
Mise en scène : Alan Ayckbourn
Chorégraphie :
Avec : Jane Asher, David Haig, Suzy Aitchison, Malcolm Sinclair, James Bradshaw, Peter Laird, Alexandra Mathie, Adrian McLoughlin, Antonia Pemberton, Michael Siberry, Nina Sosanya, Sian Thomas, Zabou Breitman, Robin Browne, Andrew Fallaize, Charlie Hayes, Penelope McGhie, Trevor Nichols, Deborah O Malley, Nina Sosanya, Leonie Wilde.
Commentaires :
HOUSE and GARDEN (1999)
two linked plays by Alan Avckbourn
The London premieres of two new connected Alan Ayckbourn plays which are performed in the olivier and Lyttelton simultaneously. The same actors appear in both productions, one of which is set in the interior of a house while the other is set outside. However, the plays can be seen as individual comedies!
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Version 50

I Want My Hat Back (2015-11-The Shed-NT-London) ()
Durée : 1 mois 3 semaines
Nombre :
Première Preview : jeudi 12 novembre 2015
Première : jeudi 12 novembre 2015
Dernière : samedi 02 janvier 2016
Mise en scène : Wils Wilson
Chorégraphie :
Avec :
Commentaires :
Jon Klassen’s brilliant, witty book was published in 2011, and has fast become a modern children’s classic. I Want My Hat Back now comes to the stage in a joyous new adaptation stuffed with humour, music and surprises.
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Version 51

Importance (The) (1984-05-Ambassadors Theatre-London) (Original)
Durée : 2 semaines
Nombre : 29 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : jeudi 31 mai 1984
Dernière : samedi 16 juin 1984
Mise en scène : Tony Craven
Chorégraphie : Sheila O'Neill
Avec : Patrick Ryecart (Jack Worthing), David Firth (Algernon), Judy Campbell (Lady Bracknell), Ruth Mayo (Gwendolen), Karen Lancaster (Cecily), Sheila Bernette (Miss Prism), Robert Doming (Dr Chasuble)
Commentaires :
Oscar Wilde’s “Importance of Being Earnest”, had previously been adapted into a musical on several occasions, but never with any real success. This 1984 version by Sean O’Mahoney was the only one to date to reach the West End , though it only managed a very short run. Earlier attempts included “Found in a Handbag” (1957), with music by Allon Bacon, staged at Margate and “Half in Ernest” (1958), with music by Vivian Ellis which ended its pre-West End tour out of town (although it did get a later production in the USA). Other attempts included “Ernest in Time, or My Dark Gentleman” (1958) with music by John de Gray, staged at Canterbury, and “Ernest” (1959) with music by Malcolm Sircom, staged at Farnham. It was said the play is so perfect that the songs seemed like intrusions into the familiar and much-loved dialogue.
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Version 52

Jean Seberg (1983-12-National Theatre-Olivier Theatre-London) ()
Durée : 4 mois
Nombre :
Première Preview : mardi 15 novembre 1983
Première : jeudi 01 décembre 1983
Dernière : mercredi 04 avril 1984
Mise en scène : Peter Hall
Chorégraphie : Irvin Davies
Avec : Kelly Hunter (Young Jean) Elizabeth Counsell (Older Jean), Joss Ackland (Romain Gary), John Savident (Otto Preminger), David Ryall (J. Edgar Hoover), Josephine Blake (Kate Devlin)
Commentaires :
The show starts with her preparing the suicide, and then in a flashback fantasises a re-shooting of the Joan of Arc trial which merges into Jean Seberg’s trial, with the prosecutor being J. Edgar Hoover. Running in repertoire, it closed on April 4th 1984, having lost £800,000.
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Version 53

Judy (1984-12-Greenwich Theatre-London) (Original)
Durée :
Nombre : 58 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : mercredi 18 décembre 1985
Dernière : Inconnu
Mise en scène : John David
Chorégraphie :
Avec : Leslie Mackie (Judy Garland), Lewis Cowen (Louis B. Meyer/Sid Luft), Philip Childs (Vincent Minelli, etc.), Ray Davison (Mickey Rooney, etc.), Paul Downing (Mark Herron, etc), Buster Skeggs (Louella Parsons), Alison Skilbeck (Hedda Hopper), Adeen Fogle, James Gavin, Tim Hardy, David Bauckham, Carolyn Moody
Commentaires :
The author, Terry Wale, was married to Leslie Mackie. Unfortunately the show did not run very long once it had transferred to the Strand and closed within seven weeks. However, Lesley Mackie won the 1986 Olivier Award for Best Actress in a Musical for this show.
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Version 54

Judy (1986-03-Strand Theatre-London) (West End Transfer)
Durée :
Nombre : 46 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : mercredi 26 mars 1986
Dernière : Inconnu
Mise en scène : John David
Chorégraphie :
Avec : Leslie Mackie (Judy Garland), Lewis Cowen (Louis B. Meyer/Sid Luft), Philip Childs (Vincent Minelli, etc.), Ray Davison (Mickey Rooney, etc.), Paul Downing (Mark Herron, etc), Buster Skeggs (Louella Parsons), Alison Skilbeck (Hedda Hopper), Adeen Fogle, James Gavin, Tim Hardy, David Bauckham, Carolyn Moody
Commentaires :
The author, Terry Wale, was married to Leslie Mackie. Unfortunately the show did not run very long once it had transferred to the Strand and closed within seven weeks. However, Lesley Mackie won the 1986 Olivier Award for Best Actress in a Musical for this show.
Transfered from Greenwich Theatre.
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Version 55

Jukebox (1983-07-Astoria Theatre-London) (Original)
Durée :
Nombre : 172 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : jeudi 14 juillet 1983
Dernière : Inconnu
Mise en scène : Steve Merritt
Chorégraphie : Steve Merritt
Avec : Allan Love, Donna Louise, Daliah Wood, Mark Tyme, Rosemarie Ford
Commentaires :
An evening of song and dance featuring hot hits from the 1950s onwards - 67 different songs were listed in the programme, with a cast of 22 and an orchestra of 14 players - this was a concert rather than a musical.
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Version 56

Ken Campbell's History of Comedy (2000-08-Cottesloe Theatre-NT-London) (Original)
Durée : 1 semaine
Nombre : 11 représentations
Première Preview : vendredi 25 août 2000
Première : mardi 29 août 2000
Dernière : samedi 09 septembre 2000
Mise en scène : Colin Watkeys
Chorégraphie :
Avec : Ken Campbell
Commentaires :
Part one: Ventriloquism
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Version 57

Lennon - A legend reborn (1985-02-Astoria Theatre London) (Original)
Durée :
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : lundi 11 février 1985
Dernière : Inconnu
Mise en scène : Bob Eaton
Chorégraphie :
Avec : Mark McGann (John Lennon), Jonathan Barlow, Ian Bums, Martyn Ellis, Mick O'Connor
Commentaires :
Bob Eaton’s biographical version of the Lennon story was first launched in Liverpool in 1981, soon after the murder of John Lennon in New York. The production eventually transferred to the Astoria Theatre in London where it had a successful run, with Mark McGann being nominated for an Olivier Award for his performance. The show was prevented from any further productions when the rights were revoked after Michael Jackson acquired the Beatles back catalogue. Following the death of Jackson, permission was given for a revival in Liverpool in 2010. During the run Yoko Ono and Sean Lennon visited London and went to see the show, and after the show met up with the cast and Julian Lennon.
Le show s'est joué durant 8 mois, et c'est le dernier à avoir
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Version 58

Let the Good Stones Roll (1978-03-Ambassadors Theatre-London) (Original)
Durée :
Nombre : 42 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : mercredi 29 mars 1978
Dernière : Inconnu
Mise en scène : Tony Craven
Chorégraphie : Albin Pahernik
Avec : Louis Selwyn (Mick), James Bath (Charlie), Joss Buckley (Bill), Colin Copperfield (Keith), David Gretton (Brian), Sara Coward (Girl), Martin Smith (Boy)
Commentaires :
Staged in the pretty and ornately decorated Ambassadors Theatre, in a shoestring production, with token attention paid to the story, and with all the surrounding characters treated as unpleasant caricatures, the show did not go down well with the critics, though many Stones fans were vociferous in their approval.
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Version 59

Look to the Rainbow (1985-05-Apollo Theatre-London) (West End Transfer)
Durée : 1 mois
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : mercredi 01 mai 1985
Dernière : samedi 01 juin 1985
Mise en scène : Robert Cushman
Chorégraphie : Dennis Grimaldi
Avec : Jack Gilford, Michael Cantwell, Isabelle Lucas, Mandy More, Barbara Rosenblatt, Simon Russell-Beale
Commentaires :
Transfer from The Kings Head Theatre 6 March 1985 to 16 March 1985.
A biographical revue of the lyricist E. Y. “Yip” Harburg who wrote the words for composers such as Vernon Duke, Jerome Kern, Harold Arlen and others. The show had a short run at the King’s Head and then transferred to the Apollo theatre. Though highly praised by the critics, it lasted just one month. It marked one of the earliest London appearances of Simon Russell-Beale.
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Version 60

Maddie (1997-09-Lyric Theatre-London) (Original)
Durée : 1 mois 1 semaine
Nombre : 48 représentations
Première Preview : lundi 22 septembre 1997
Première : lundi 29 septembre 1997
Dernière : samedi 08 novembre 1997
Mise en scène : Martin Connor
Chorégraphie : David Toguri • Jenny Arnold
Avec : Graham Bickley (Nick), Summer Rognlie (Jan/Maddie), Lynda Baron (Cordelia van Arc), Kevin Colson (AI), Beth Tuckey, Jon Rumney, Russell Wilcox, Michael A Elliott, Paddy Glynn, Louise Davidson, Nicola Filshie, Martin Parr.
Commentaires :
Based on the novel “Marion’s Wall” by Jack Finney, and its film adaptation, “Maxie” with Glenn Close. The production was first staged at the Salisbury Playhouse, but it failed to find backing for a London transfer until the Daily Telegraph covered the story and more than a hundred of its readers became individual “angels”, raising some £150,000. It ran for six weeks and lost over half a million pounds.
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Version 61

Mata Hari (1982-10-Lyric Hammersmith Studio-London) (Original)
Durée :
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : mardi 19 octobre 1982
Dernière : Inconnu
Mise en scène : Hilary Westlake
Chorégraphie :
Avec : Lene Lovich (Mata Hari), Rory Edwards, Jeremy Gittins, Peter Leabourne with Stephen Dixon & Simon Hall (Puppeteers)
Commentaires :
Lene Lovich was not felt to have anything like the charisma which must have marked the real Mata Hari and, even though a lot of money had been invested in staging and costumes with a view to a transfer, the show quietly came to the end of its season and disappeared.
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Version 62

Mitford Girls (The) (1981-10-Globe Theatre-London) (Original)
Durée :
Nombre : 105 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : jeudi 08 octobre 1981
Dernière : Inconnu
Mise en scène : Patrick Garland
Chorégraphie : Lindsay Dolan
Avec : Patricia Hodge (Nancy & Muv), Lucy Fenwick (Jessica), Colette Gleeson (Unity), Patricia Michael (Diana), Gay Soper (Deborah), Julia Sutton (Pamela & Nanny Blore), Oz Clarke (Tom, Hamish, Farve, Peter Rodd), Martin Chamberlain (Esmond, Consul, Hitler)
Commentaires :
First performed at the Chichester Festival Theatre July 8th. The critics hated it: “Brahms and Sherrin, having thoroughly processed their tasteless, textureless, bland and flavourless fakery, next proceed to douse it to saturation point in the more familiar sentimental melodies of the period.”
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Version 63

Money to Burn (2003-09-The Venue-London) (Original)
Durée : 1 semaine
Nombre : 9 previews - 3 représentations
Première Preview : lundi 29 septembre 2003
Première : lundi 29 septembre 2003
Dernière : samedi 11 octobre 2003
Mise en scène : Daniel Abineri
Chorégraphie : Michele Thorne
Avec : Peter Blake (Lord OJ), Sarah-Louise Young (Lady Tiggy), Gabrielle Noble (Rosie Kane), Camilla (Angel), Perry Benson (Perkins), Tony Kemp (Hugo), Rachel Lynes, Graham Martin, Josephine Buchan
Commentaires :
The show opened on Thursday 9th October (following nine days of previews) with advance bookings being accepted up to mid January 2004. The following morning and evening the newspaper reviews appeared: “Musical-comedy-thriller? It misses all three targets”, “jaw-droppingly dreadful”, “makes Thunderbirds puppets sound like Chekhov”, “a stinker”, “lyrics of unrivalled awfulness”, etc. After the 6.30pm early show on the Saturday the company was told the show was ending there and then - they didn’t even play the 9.15pm show. This was one of the swiftest disasters for many years.
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Version 64

Murderous instincts (2004-10-Savoy Theatre-London) (Original)
Durée : 1 semaine
Nombre :
Première Preview : lundi 27 septembre 2004
Première : jeudi 07 octobre 2004
Dernière : samedi 16 octobre 2004
Mise en scène :
Chorégraphie : Jhesus Aponte
Avec : Nichola McAuliffe (Edwina Buckingham), Arvid Larsen (Colin) , Natalie O’Donnell (Lauren), Jonathan D. Ellis (Miguel), Kevin Colson (Adolfo), Simon Clarke (Tweedman, the lawyer), John Capes (Homeless Man), Jhesus Aponte (Enrique), Janet Fuentes Torres (Graciela)
Commentaires :
Billed as the “Salsa Comedy Murder Mystery”, written by Cinda Fox, heiress of the Firestone Rubber Company, and produced by her husband, Manny - this was a vanity production doomed from its earliest days. Several directors came and went: one, Bob Carlton, was publicly sacked by a screaming Manny in front of the matinee audience during a Norwich try-out; the second, Michael Rooney (son of Mickey) was forced to quit when refused a work permit, although he did (apparently!) attempt to direct it by telephone from Paris; pre-opening rumours suggested several other director casualties and finally no directing credit appeared - just last minute Murray Melvin and Syd Ralph billed as “Artistic Advisors”. The critics rocked with laughter - laughing at, rather than with, this “fantastically dreadful new musical” - and it was immediately referred to as “Suicidal Tendencies”. It closed after just one week.
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Version 65

Nite Club Continental (1988-03-Playhouse Theatre-London) (Original London)
Durée :
Nombre : 29 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : mercredi 09 mars 1988
Dernière : Inconnu
Mise en scène : Dennis Deal
Chorégraphie : Dennis Deal
Avec : Ruth Madoc (Kay Goodman), Philip Gould (Mitch Dupre), Kathryn Evans (Dorothy Flynn), Peter Bishop (Sal), Stuart Milligan (Buck Holden)
Commentaires :
At pains to point out this was a loving “pastiche” of sounds and styles of the 1950s , created with seriousness, accuracy and care, and already something of a cult hit following its Los Angeles triumph - its composer-director-choreographer Dennis Deal received almost universal derision from the critics. Ruth Madoc and Kathryn Evans mostly impressed, as did the backing trio of male chorus - but the show itself came to a swift end.
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Version 66

No way to treat a Lady (1998-08-Arts theatre-London) (Original)
Durée : 2 semaines
Nombre : 25 représentations
Première Preview : mercredi 29 juillet 1998
Première : lundi 03 août 1998
Dernière : dimanche 23 août 1998
Mise en scène : Neil Marcus
Chorégraphie : Donna McKechnie
Avec : Paul Brown (Morris Brummell), Joan Savage (Flora Brummell), Tim Flavin (Christopher Gill), Donna McKechnie (Alexandra Gill, Mrs Sullivan, Carmella, Sadie), Joanna Riding (Sarah Stone), Bruce Alexander, Kate Graham, Clare Rimmer, James Spilling.
Commentaires :
Based on the novel by William Goldman and the 1967 film starring Lee Remick and Rod Steiger, this had a top-class star cast appearing in what was generally regarded as London’s tackiest theatre and a very cheap production. Donna McKechnie playing all the murder victims and Kit’s mother, Joan Savage as a superbly funny Jewish mother, Tim Flavin, top-quality dancer and singer - all were highly praised, but the show itself received very mixed notices and ran just three weeks.
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Version 67

Oh! What a Night (1999-08-Hammersmith Apollo Theatre-London) (Original)
Durée : 2 mois 1 semaine
Nombre : 84 représentations
Première Preview : mardi 27 juillet 1999
Première : jeudi 05 août 1999
Dernière : samedi 16 octobre 1999
Mise en scène : Kim Gavin
Chorégraphie : Kim Gavin
Avec : Michael Howe (Paul Bums), Kid Creole (Brutus T. Firefly), Lucy Moorby (Nikki), Dean Maynard (Jack), John Altman (Rocco), Will Mellor (Rik), Victoria Wilson-James (Roxie), Nigel Roche, Gary Lloyd, Rebecca Reaney, Tee-Jaye
Commentaires :
This show originated in Manchester, and even though it had a somewhat complicated plot, it was effectively yet another compilation musical. It had two TV soap-operas stars and an American rock star in its cast, and was lavishly staged. However, it only managed a ten week run.
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Version 68

Only in America (1980-04-Roundhouse-London) (Original)
Durée :
Nombre : 20 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : mercredi 09 avril 1980
Dernière : Inconnu
Mise en scène : Ned Sherrin • David Yakir
Chorégraphie : Douglas Norwick
Avec : Timothy Whitnall (Jimmy Dante), John Christie (Jose), Donald Waugh (Charlie Brown), Bertice Reading (Mrs Brown), Val Pringle, Kim Goody, Clark Peters, Miquel Brown, Deena Payne
Commentaires :
This show had hardly any plot and the action was just a way of linking from one song to another using the catalogue of songs by Lieber & Stoller.
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Version 69

Only the Lonely (1994-09-Piccadilly Theatre-London) (Original)
Durée : 1 an 2 semaines
Nombre :
Première Preview : mardi 27 septembre 1994
Première : mardi 27 septembre 1994
Dernière : dimanche 15 octobre 1995
Mise en scène : Bill Kenwright • Ian Kellgren
Chorégraphie :
Avec : Larry Branson (Roy Orbison), James Carroll Jordan (Bobbie Blackburn), Stephen Tremblay (Wesley Orbison), Martin Glyn-Murray (Bruce Springsteen), Catherine Porter (Claudette, Mrs Orbison) Sophy Ackroyd , Paul Besterman, Shelley Blond, Rob Jarvis, Kevin Jones, Dave Mayberry, Anne Smith
Commentaires :
Larry Branson bore an uncanny resemblance to Roy Orbison and had toured the USA for several years in a tribute show. In May 1995 the cast was joined by P. J. Proby with his own 15 minute spot, and the show underwent a few changes, being re-named “The Roy Orbison Story”. The show transferred to the Whitehall Theatre in October 1995 and finally closed on March 10th 1996.
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Version 70

Over my Shoulder (2001-11-Jermyn Street Theatre-London) (Revival)
Durée : 3 semaines
Nombre :
Première Preview : mardi 06 novembre 2001
Première : mardi 06 novembre 2001
Dernière : dimanche 02 décembre 2001
Mise en scène : Stewart Nichols
Chorégraphie :
Avec : Cast: Anne Rogers (Jessie Matthews), Suzy Bloom (Young Jessie), Abigail Langham (Rosie Matthews/Sheilah Graham), Stephen Carlisle (Fred Astaire/Harry Lytton), Andrew Halliday (Sonnie Hale), Duncan Wisbey (C.B. Cochran/ Bing Crosby), Ben Stock, Daniel Fine
Commentaires :
This marked the return to the West End of Anne Rogers after decades away. She had been in the original production of “The Boy Friend” and had even played the lead in the first US tour of “My Fair Lady”. Her performance was received with delight.
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Version 71

Over my Shoulder (2003-10-Wyndham's Theatre-London) (Revival)
Durée : 1 semaine
Nombre :
Première Preview : lundi 27 octobre 2003
Première : mardi 28 octobre 2003
Dernière : samedi 08 novembre 2003
Mise en scène : Stewart Nichols
Chorégraphie : Stewart Nichols
Avec : Anne Rogers (Jessie Matthews), Jo Gibb (Young Jessie), Abigail Langham (Rosie Matthews/Sheilah Graham), Oliver Thompsett (Fred Astaire/Harty Lytton), Gavin Lee (Sonnie Hale), Duncan Wisbey (C.B. Cochran/ Bing Crosby/Noel Coward), Ben Stock, Michael Cotton, Daniel Fine
Commentaires :
This was a re-written and enlarged version of the show which had first been performed at the Jermyn Street Theatre in November 2001, and had been touring at various points throughout 2002. It had played a week at the Greenwich Theatre in May 2002 but now had the opportunity to come into the West End. Wyndham’s Theatre was suddenly empty due to the collapse of Michael Barrymore’s come-back show and this show was available to fill the gap. It was a strictly limited two week run. There was a certain nostalgia and theatrical history about this performance - Anne Rogers had first come to stardom exactly fifty years earlier at this very theatre (in “The Boy Friend”)
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Version 72

Pageant (2000-05-King's Head Theatre-London) (Original London)
Durée : 1 mois 3 semaines
Nombre :
Première Preview : lundi 15 mai 2000
Première : lundi 15 mai 2000
Dernière : mercredi 05 juillet 2000
Mise en scène : Bill Russel
Chorégraphie : Warren Carlyle
Avec : Lionel Blair (Frankie Cavalier), Graham MacDuff (Miss Texas), Dale Mercer (Miss Deep South), Michael Xavier (Miss Great Plains), Eaton James (Miss Bible Belt), Leon Maurice-Jones (Miss Industrial North East), Miles Western (Miss West Coast)
Commentaires :
With perma-tanned Lionel Blair standing in at the last moment as the compère, this was a gloriously camp send-up of the “brain-dead bimbos who pout and wiggle their way through beauty contests”. It originated off-Broadway. Following some excellent notices, the production transferred to the Vaudeville Theatre, where it survived a further eight week run.
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Version 73

Pageant (2000-08-Vaudeville Theatre-London) (Reprise)
Durée : 2 mois
Nombre :
Première Preview : mercredi 26 juillet 2000
Première : mardi 01 août 2000
Dernière : samedi 30 septembre 2000
Mise en scène : Bill Russel
Chorégraphie : Warren Carlyle
Avec : Lionel Blair (Frankie Cavalier), Graham MacDuff (Miss Texas), Dale Mercer (Miss Deep South), Michael Xavier (Miss Great Plains), Eaton James (Miss Bible Belt), Leon Maurice-Jones (Miss Industrial North East), Miles Western (Miss West Coast)
Commentaires :
With perma-tanned Lionel Blair standing in at the last moment as the compère, this was a gloriously camp send-up of the “brain-dead bimbos who pout and wiggle their way through beauty contests”. It originated off-Broadway. Following some excellent notices, the production transferred to the Vaudeville Theatre, where it survived a further eight week run.
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Version 74

Peg (1984-04-Phoenix Theatre-London) (Original)
Durée : 4 mois
Nombre : 146 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : jeudi 12 avril 1984
Dernière : samedi 11 août 1984
Mise en scène : Ian Judge
Chorégraphie : Sheila Falconer
Avec : Sian Phillips (Mrs Chichester), Edward Duke (Alaric Chichester), Patricia Michael (Ethel Chichester), Martin Smith (Sir Gerald Adair), Ann Morrison (Peg O’Connell),), Julia Sutton (Bennett), Liza Sadovy (Dora), Kim Smith , David McAlister, John Hewer.
Commentaires :
Based on the play “Peg O’ My Heart” by J. Hartley Manners, it was felt to be sugary sentiment and totally unbelievable. Critical reaction of the show was almost universally damning: “If the show had never opened a large number of people would have been spared the misery of having to work on it, and a small number of people would have been spared the misery of having to sit through it.”
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Version 75

Personals (2000-06-Apollo Theatre-London) (Revival)
Durée : 1 mois 2 semaines
Nombre :
Première Preview : mardi 13 juin 2000
Première : jeudi 15 juin 2000
Dernière : samedi 29 juillet 2000
Mise en scène : Pete Brooks
Chorégraphie : Sam Spencer-Lane
Avec : Cameron Blakely (Louis), Martin Callaghan (Typesetter), Marcus Allen Cooper (Sam), Christina Fry (Louise), Carmen Cusack (Kim), Vicki Simon (Claire)
Commentaires :
With the same production team - but a few cast changes - this was a re-creation of the show that had been performed on the fringe in September 1998. It ran just over 6 weeks.
Original London run: New End, September 1998
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Version 76

Peter Pan - The British Musical (1994-12-Cambridge Theatre-London) (Original)
Durée : 1 mois
Nombre :
Première Preview : mardi 20 décembre 1994
Première : mardi 20 décembre 1994
Dernière : samedi 21 janvier 1995
Mise en scène : Peer Chater Robinson
Chorégraphie : George May
Avec : Ron Moody (Capt. Hook/Mr Darling), Nicola Stapleton (Peter Pan), Debbie Wall (Wendy), Rosemary Williams (Mrs Darling), Pinky Amador (Tiger Lily), Harry Dickman (Smee), David Anthony (Nana)
Commentaires :
Apart from the welcome reappearance of Ron Moody in the West End after a long absence, there was hardly anything to recommend this new musical version of J. M. Barrie’s famous story. The Times said: “This dreadful musical hovers, or rather wobbles, between the insufferably twee and the lethally stupid”. The Sunday Telegraph "... There are naff tunes, naffer lyrics, and dowdy sets…"
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Version 77

Prisoner of Cell Block H - The Musical (1995-10-Queen's Theatre-London) (Original)
Durée : 2 mois 2 semaines
Nombre : 88 représentations
Première Preview : lundi 23 octobre 1995
Première : lundi 30 octobre 1995
Dernière : samedi 13 janvier 1996
Mise en scène : David McVicar
Chorégraphie : Peter Titus
Avec : Lily Savage (Herself), Maggie Kirkpatrick (Joan Ferguson), Penny Morrell (The Governor), Liz Smith (Minnie), Alison Jiear (Mrs Austin), Sara Stephens (Patsy), Terry Neason, Emma Kershaw, Jeffrey Perry.
Commentaires :
The cult Australian TV soap set in a women’s prison was re-created as a camp musical which dispensed with any seriousness, kept the wobbly sets and daft plot, added some witty songs, and ended up as a gloriously hilarious show for some critics - and as a complete load of tacky amateurish rubbish for others. Liverpool’s own Lily Savage (Paul O’Grady) has been wrongly jailed for prostitution, theft and murder whilst on holiday Down Under - accused of stealing a fondue set. Joan “ the Freak” Ferguson (from the original TV cast) is a leather-clad jackbooted prison warder with a compulsive fondness for strip-searching the prisoners. British actress, Liz Smith, plays a mad old lady doing bird pottering around in a dishevelled and confused state. Such plot as there was involved Joan Ferguson attempting to poison the Governor’s tea in order to take over control of the prison to show the prisoners some “real discipline”
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Version 78

Radio Times (1992-10-Queen's Theatre-London) (West End Transfer)
Durée : 3 mois
Nombre : 108 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : jeudi 15 octobre 1992
Dernière : samedi 16 janvier 1993
Mise en scène : David Gilmore
Chorégraphie : Anthony Van Laast
Avec : Tony Slattery (Sammy Shaw), Peter Rutherford (Heathcliffe Bultitude), Kathryn Evans (Olive), Jeff Shankley (Gary Strong), James Buller (Jeeps), Amy Chapman, Wilfred Davies, Tamzin Outhwaite, Martin Eyre, Linda Mae Brewer
Commentaires :
Following a try-out at Birmingham Rep, this show came into London on the skirts of the hugely successful “Me and My Girl”. With its total emphasis on nostalgia the older critics loved it, while the younger ones were mystified. It ran for three months.
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Version 79

Romance Romance (1997-03-Gielgud Theatre-London) (Original)
Durée : 3 semaines
Nombre :
Première Preview : vendredi 13 septembre 1996
Première : vendredi 13 septembre 1996
Dernière : samedi 05 octobre 1996
Mise en scène : Steven Dexter
Chorégraphie : Mitch Sebastian
Avec : Mark Adams (Alfred/Sam), Ria Jones (Josefine/Monica), Steve
Billingsley, Beth Robson, Tony Timberlake, Anne Wood
Commentaires :
With both couples played by the same performers, this was much
praised as being reminiscent of Sondheim, elegant, intelligent and worthy
of transfer.
Il will be transfered (with mostly a new cast) to the Gielgud Theatre. However, what had been delightful in the tiny Bridewell, now seemed “a balding musical on a low budget” in the West End. It ran for just over six weeks.
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Version 80

Romance Romance (1997-03-Gielgud Theatre-London) (West End Transfer)
Durée : 1 mois 2 semaines
Nombre : 54 représentations
Première Preview : jeudi 27 février 1997
Première : mardi 04 mars 1997
Dernière : samedi 19 avril 1997
Mise en scène : Steven Dexter
Chorégraphie : Mitch Sebastian
Avec : Mark Adams (Alfred/Sam), Caroline O’Connor (Josefine/Monica), Linzi Hately, Michael Cantwell
Commentaires :
This was a transfer (with mostly a new cast) of the much-praised fringe production at the Bridewell from the previous September. However, what had been delightful in the tiny Bridewell, now seemed “a balding musical on a low budget” in the West End. It ran for just over six weeks.
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Version 81

Roy Orbison Story (The) (1995-10-Whitehall Theatre-London) (Revival)
Durée : 4 mois 3 semaines
Nombre :
Première Preview : jeudi 19 octobre 1995
Première : jeudi 19 octobre 1995
Dernière : dimanche 10 mars 1996
Mise en scène : Bill Kenwright • Ian Kellgren
Chorégraphie :
Avec : Larry Branson (Roy Orbison), James Carroll Jordan (Bobbie Blackburn), Stephen Tremblay (Wesley Orbison), Martin Glyn-Murray (Bruce Springsteen), Catherine Porter (Claudette, Mrs Orbison) Sophy Ackroyd , Paul Besterman, Shelley Blond, Rob Jarvis, Kevin Jones, Dave Mayberry, Anne Smith
Commentaires :
This show was transfered from Piccadilly Theatre.
Larry Branson bore an uncanny resemblance to Roy Orbison and had toured the USA for several years in a tribute show. In May 1995 the cast was joined by P. J. Proby with his own 15 minute spot, and the show underwent a few changes, being re-named from "Only the lonely" to “The Roy Orbison Story”.
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Version 82

Some girls are bigger than others (2005-07-Lyric Hammersmith-London) (Original)
Durée : 2 semaines
Nombre :
Première Preview : mardi 05 juillet 2005
Première : mardi 05 juillet 2005
Dernière : samedi 23 juillet 2005
Mise en scène :
Chorégraphie :
Avec :
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Version 83

Songs for Stray Cats (1985-11-Donmar Warehouse-London) (Original)
Durée :
Nombre : 20 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : mardi 12 novembre 1985
Dernière : Inconnu
Mise en scène : Pip Broughton
Chorégraphie :
Avec : Peter Capaldi, Elaine Collins, Josie Lawrence, John McGlynn, George Rossi
Commentaires :
This production originated in Glasgow and had been touring before it came to the Donmar for a fixed run ending December 7th. However, it was taken off a week earlier. In spite of lack of interest it was given two nominations for Best Musical (over “Les Misérables”! ) in the annual Critics’ Poll.
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Version 84

Soul Train (1999-06-Victoria Palace Theatre-London) (Original)
Durée : 2 mois 2 semaines
Nombre :
Première Preview : mercredi 16 juin 1999
Première : mardi 22 juin 1999
Dernière : samedi 04 septembre 1999
Mise en scène : Mark Clements
Chorégraphie : Stephen Mear
Avec : Sharon Benson, Jacqui Boatswain, Sheila Ferguson, C. Gerod Harris, Danny John-Jules, Melanie E Marshall, Karen McSween, David Obinyan, Jason Pennycooke, Colin Roy, Vanessa Smith
Commentaires :
Another “jukebox” musical with hardly any plot - this offered some 47 songs (or bits of songs) - and was ostensibly a dramatised history of soul music, starting with a church-type gospel choir who then rip off their cassocks to reveal sequinned dresses, and illustrate the story with video projections of the Ku Klux Klan and the Vietnam War. It was described as a “lazy, ramshackle and short-lived excuse for a show”, but a superbly sung and performed celebration of black music. It closed after just ten weeks.
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Version 85

Spin of the wheel (1987-04-Comedy Theatre-London) (West End Transfer)
Durée : 3 semaines
Nombre : 36 représentations
Première Preview : jeudi 02 avril 1987
Première : mardi 07 avril 1987
Dernière : samedi 02 mai 1987
Mise en scène : Timothy Prager
Chorégraphie :
Avec : Neil McCaull {Danny Lemon), Maria Friedman (Janie Jones), Teddy Kempner (Chester), Douglas Anderson (Hyram Ross), Raymond Brody (Louis Marda), Erin Donovan (Regina), Susie Fenwick (Delores), Mark Heenehan (Randy), Stephen Hoye (Jack O ’Neill), Jeremy Sinden (Sammy Class), Matt Zimmerman (Ralph Dylan)
Commentaires :
It opened with great success at the Watford Palace (11/3/1987), but failed to catch on when it transferred to the West End.
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Version 86

Stairway to Heaven (1994-11-King's Head Theatre-London) (Original)
Durée : 3 semaines
Nombre :
Première Preview : lundi 21 novembre 1994
Première : lundi 21 novembre 1994
Dernière : dimanche 18 décembre 1994
Mise en scène : Dan Crawford
Chorégraphie : Irvin Davies
Avec : Cast: Gary Cady (Peter Carter), Fiona Sinnott (June), Martin Connor (Conductor), Simon Clark (Abraham Farlan), Michael Medwin (Dr Reeves), Brogden Miller (Bob Trubshaw), Godfrey Kenton (Judge)
Commentaires :
Based on the film “A Matter of Life and Death” by Michael Power and Emeric Pressburger which originally starred David Niven and Marius Goring, this show won the 1994 Vivian Ellis Best New Musical Award.
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Version 87

Stop in the Name of Love (1988-08-Piccadilly Theatre-London) (Original)
Durée : 5 mois 1 semaine
Nombre : 104 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : lundi 15 août 1988
Dernière : samedi 21 janvier 1989
Mise en scène : Wayne A. Findlay
Chorégraphie : Henry Metcalf
Avec : Naomi Eyers, Alison Jiear, Lisa Shipley (The Fabulous Singlettes), with David Glynde, Gordon Marshall, Ant Glynn, John Gustafson, Jason McDermid, Wayne Findlay
Commentaires :
No plot, but nostalgic evening of songs from the Sixties from the
Australian group Th Fabulous Singlettebacked by theiboyfriends.
Repris au Comedy Theatre en 1990.
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Version 88

Stop in the Name of Love (1990-07-Comedy Theatre-London) (Recréation)
Durée : 1 mois
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : mardi 10 juillet 1990
Dernière : samedi 11 août 1990
Mise en scène : Wayne A. Findlay
Chorégraphie : Henry Metcalf
Avec : Alison Jiear, Naomi Eyers, Simone Dee (The Fabulous Singlettes)
Commentaires :
A revised version of the show “Stop in the Name of Love” which had played 104 performances at the Piccadilly Theatre in 1988. However, this time Lisa Shipley had been replaced with Simone Dee. This show was brought in as a quick “filler”.
Créé au Piccadilly Theatre en 1988.
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Version 89

Streets of London (The) (1980-10-Her Majesty's Theatre-London) (Recréation)
Durée : 3 mois 1 semaine
Nombre : 122 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : mardi 21 octobre 1980
Dernière : samedi 31 janvier 1981
Mise en scène : Diane Cilento
Chorégraphie : Noel Tovey
Avec : William Squire (Gideon Bloodgood), Michael Carter (Badger), Helen Cherry (Mrs Fairweather), Susannah Fellows (Lucy Fairweather), Richard Walsh (Paul Fairweather), Royce Mills (Edwards), Jane Wymark (Alida Bloodgood), Mark Livingstone (Frank Grimes), Shaun Curry
Commentaires :
Dion Boucicault’s play of dastardly doings and retributions was adapted from the French “Les pauvres de Paris” and was first presented in New York in 1857 under the title “The Streets of New York”. When Boucicault returned to England it was performed as “The Streets of Liverpool” and then changed its title according to whichever town it was performed in on its way to London. The play mixed melodramatic spectacle and social observation to become a Christian sermon in which the audience was encouraged to give to the poor on their way out of the theatre. Even in its earliest form it was accompanied by music-hall type songs
This new musical version originated at the Theatre Royal, Stratford East for a three week season in March, and then was much re-written and enlarged for its West End run. In its original 1864 London production the sensation was the scene of a burning house with a real fire-engine and real horses on stage. This scene worked well on the small East London stage, but seemed rather feeble on the vast expanses of Her Majesty’s Theatre. The show was praised by the critics but failed to run very long.
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Version 90

Suburban Strains (1981-02-Roundhouse-London) (Original)
Durée :
Nombre : 31 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : mardi 03 février 1981
Dernière : Inconnu
Mise en scène : Alan Ayckbourn
Chorégraphie :
Avec : Lavinia Bertram (Caroline), Michael Simkins (Kevin), Robin Herford, Marcia Warren, Graeme Eton, Russell Dixon, Tessa Peake Jones
Commentaires :
It was generally felt to be a collection of conventional attitudes presented in a style a little bit too “clever” with its ingenious and intricate rhyme schemes and plot devices. Following its Scarborough premiere, this was a limited season at the Roundhouse to see if any West End management would be interested. They were not.
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Version 91

Summer Holiday (1997-07-Hammersmith Apollo Theatre-London) (West End Transfer)
Durée : 2 mois 2 semaines
Nombre :
Première Preview : mardi 08 juillet 1997
Première : mardi 08 juillet 1997
Dernière : samedi 20 septembre 1997
Mise en scène : Ultz
Chorégraphie : Queeny Sachs
Avec : Darren Day (Don), Darren J. Bennett (Steve), Mark McGee (Edwin), Rene Zagger (Cyril), Lucie Fentum (Mimsie), Miranda Richards (Angie), Jo Sherwood (Alma), Clare Buckfield (Barbara), Hilary O’Neill (Stella), Ross King (Wallace)
Commentaires :
This was a gloriously camp re-creation of the film: Paris (berets and an accordion player), Switzerland (clock, bells, sheep and cows), finally Greece (blokes in white skirts, gold waistcoats and red caps); a tendency for the boys to strip continually down to their Y-fronts; an updating with some terrible jokes (one of Don’s gormless male friends gives him a baguette and says, knowingly. “Now you’ve got something else that’s nine inches” - another gets to Paris and says “I really want to go to the Louvre” only to be told “Well, use that tree over there”) - the whole show was gloriously awful. Darren Day managed a very creditable impersonation of Cliff Richard, and Hilary O’Neill stole the show with a totally over-the top comedy performance as the mother. The show was critic-proof, and packed with Cliff Richard/Darren Day fans who screamed their delight from start to finish. It had played a six-month sell-out season at Blackpool Opera House in the summer of 1996, and then toured before this six month season in London.
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Version 92

Swan Esther (1983-12-Young Vic-London) (Original)
Durée :
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : samedi 17 décembre 1983
Dernière : Inconnu
Mise en scène : Frank Dunlop
Chorégraphie : Jeff Thacker
Avec : Amanda Redman (Esther), Sam Kelly (Mordecai’), Stephen Lewis (Prime Minister of Persia), James Coombes (King of Persia), David Henry, Christine Nagy, Susan Kyd, Simon Howe
Commentaires :
This was clearly an attempt to create another “Joseph” - a show with a large children’s chorus suitable for schools and youth productions. However, something went wrong at the last minute and licences for the children were refused, accordingly the show went ahead with adults only. In 1985 a new and revised version called “Swan Esther and the King” was created and toured under the management of Bill Kenwright.
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Version 93

Tales my lover told me (1997-10-King's Head Theatre-London) (Original)
Durée : 1 semaine
Nombre :
Première Preview : vendredi 24 octobre 1997
Première : vendredi 24 octobre 1997
Dernière : mardi 04 novembre 1997
Mise en scène : Chris Burgess
Chorégraphie : Mitch Sebastian
Avec :
Commentaires :
The story of three middle-aged, middle-class women and their erratic – but not very erotic – romances. Thricemarried Lesley works in an advertising agency and is James Stadden and Lindsay Danvers romancing David, a smooth travel writer; Jean’s boyfriend is an old university friend called Perry, a gauche northerner obsessed with his pet dog; and Laura, a former groupie who can’t quite kick the self-destructive habits of her youth, is enamoured of a charmless, drunken, violent biker called Steve. Wittily exploring the chattering classes’ fixation on relationships, it was described as a Sondheim-style metropolitan cocktail with a twist of Woody Allen. The 19 songs and cast of six were praised, along with the show itself, though the general reaction was the material itself was too lightweight to have much of an after-life.
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Version 94

Tess of D'Urbervilles (1999-10-Savoy Theatre-London) (Original)
Durée : 1 mois 4 semaines
Nombre : 77 représentations
Première Preview : samedi 30 octobre 1999
Première : mercredi 10 novembre 1999
Dernière : vendredi 08 janvier 1999
Mise en scène : Karen Louise Hebden
Chorégraphie : Terry John Bates
Avec : Poppy Tierney/Phillipa Healey (Tess), Maxine Fone (Young Tess), Jonathan Monks/Robert Irons (Angel Clare), Alasdair Harvey (Alec D’Urberville)
Commentaires :
Adapted from Thomas Hardy’s novel. The critic Bill Hagerty summed it up as “Thomas Hardy’s heroine Tess was a mess, wretched and doomed, and the musical at the Savoy is much the same” This was a sung-through show which included country dancing by “buxom elderly milkmaids frolicking on the kind of village green last seen in Palladium pantomimes circa 1955” (The Spectator). At the opening performance the role of Angel Clare was played at the last moment by the understudy, Robert Irons, replacing Jonathan Monks (“who had the good fortune to be unwell” - Mail on Sunday). The show was universally criticised for its mind-numbing banality, and its musical hubris. It ran for ten weeks.
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Version 95

Tom Foolery (1980-06-Criterion Theatre-London) (Original London)
Durée :
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : jeudi 05 juin 1980
Dernière : Inconnu
Mise en scène : Gillian Lynne
Chorégraphie :
Avec : Robin Ray, Jonathan Adams, Martin Connor, Tricia George
Commentaires :
A collection of songs by Tom Lehrer performed in revue style with great success.
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Version 96

Translucent Frogs of Quuup (The) (2004-09-New Ambassador's Theatre-London) (West End Transfer)
Durée : 1 semaine
Nombre :
Première Preview : jeudi 09 septembre 2004
Première : jeudi 09 septembre 2004
Dernière : vendredi 17 septembre 2004
Mise en scène :
Chorégraphie :
Avec : Jonathan Robbins (Anthony Marigold Bentley), Rosalie Craig (Edith
Marigold Bentley), Chris Larner (Narrator, etc), Mark Stevens (Pianist, etc)
Commentaires :
An odd little piece from the Edinburgh Festival by the co-writer of the successful “The Play What I Wrote”, it was a great hit on the Edinburgh Fringe and some London reviewers regarded it as a piece of great charm and gusto. However many others took the view “too many average-to-inadequate shows get praised to high heaven during the annual Fringe frenzy, when theatre critics seem to either lose their marbles or get light-headed on the Edinburgh air and laugh hysterically at anything.”
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Version 97

Translucent Frogs of Quuup (The) (2004-11-King's Head Theatre-London) (Reprise)
Durée : 1 mois 2 semaines
Nombre :
Première Preview : lundi 08 novembre 2004
Première : lundi 08 novembre 2004
Dernière : dimanche 26 décembre 2004
Mise en scène :
Chorégraphie :
Avec : Jonathan Robbins (Anthony Marigold Bentley), Rosalie Craig (Edith
Marigold Bentley), Chris Larner (Narrator, etc), Mark Stevens (Pianist, etc)
Commentaires :
An odd little piece from the Edinburgh Festival by the co-writer of the successful “The Play What I Wrote”, it was a great hit on the Edinburgh Fringe and some London reviewers regarded it as a piece of great charm and gusto. However many others took the view “too many average-to-inadequate shows get praised to high heaven during the annual Fringe frenzy, when theatre critics seem to either lose their marbles or get light-headed on the Edinburgh air and laugh hysterically at anything.”
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Version 98

Underneath the Arches (1982-03-Prince of Wales Theatre-London) (Original)
Durée : 1 an 2 mois 3 semaines
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : jeudi 04 mars 1982
Dernière : samedi 28 mai 1983
Mise en scène : Roger Redfarn
Chorégraphie : Tudor Davies
Avec : Roy Hudd (Bud Flanagan), Christopher Timothy {Chesney Allen), Julia Sutton {Florrie Forde), Joe Black, Peter Glaze, Tommy Godfrey, Billy Gray, Don Smoothey (The Crazy Gang)
Commentaires :
The production originated at the Chichester Festival Theatre.
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Version 99

Up on the Roof (1987-04-Donmar Warehouse-London) (Original)
Durée : 2 semaines
Nombre :
Première Preview : lundi 27 avril 1987
Première : mardi 28 avril 1987
Dernière : samedi 16 mai 1987
Mise en scène : Simon Moore • Jane Prowse
Chorégraphie :
Avec : Beverley Hills (Angela), Mark McGann (Scott), Felicity Montagu (Bryony), Michael Mueller (Tim), Gary Olsen (Keith)
Commentaires :
A warm-hearted and admired piece which moved from the small Donmar to the much bigger Apollo without losing its intimate charm, but sadly for a very short run.
Transposé à l'Apollo Theatre dans le West End.
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Version 100

Up on the Roof (1987-06-Apollo Theatre-London) (West End Transfer)
Durée : 2 mois 2 semaines
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : lundi 08 juin 1987
Dernière : samedi 22 août 1987
Mise en scène : Simon Moore • Jane Prowse
Chorégraphie :
Avec : Beverley Hills (Angela), Mark McGann (Scott), Felicity Montagu (Bryony), Michael Mueller (Tim), Gary Olsen (Keith)
Commentaires :
A warm-hearted and admired piece which moved from the small Donmar to the much bigger Apollo without losing its intimate charm, but sadly for a very short run.
Transféré du Donmar Warehouse.
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Version 101

Ushers: the Front of House Musical (2015-09-Arts Theatre-London) (Original London)
Durée : 1 mois
Nombre :
Première Preview : mercredi 09 septembre 2015
Première : lundi 14 septembre 2015
Dernière : dimanche 18 octobre 2015
Mise en scène : Max Reynolds
Chorégraphie :
Avec : Ben Fenner, Rory Maguire, Alexandra Parkes, Corrine Priest, Cameron Sharp, Harry Stone
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Version 102

Valentine's Day (1992-09-Gielgud Theatre-London) (West End Transfer)
Durée : 3 semaines
Nombre : 28 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : jeudi 17 septembre 1992
Dernière : samedi 10 octobre 1992
Mise en scène : Gillian Lynne
Chorégraphie : Gillian Lynne
Avec : Elizabeth Counsell (Mrs Clandon), John Turner (Crampton Clandon), Teresa Banham (Gloria), Edward Petherbridge (Walter), Alexander Hanson (Valentine), Edward de Souza, Amanda Dainty, Eileen Battye, Nicky Adams
Commentaires :
Based on George Bernard Shaw’s play “You Never Can Tell”, this had originated at the Minerva Studio in Chichester. It did not transfer comfortably to the larger Globe Theatre, and received very mixed reviews. It came off very quickly.
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Version 103

Vampire hospital waiting room (2015-11-Arts Theatre-Above-London) ()
Durée : 1 semaine
Nombre :
Première Preview : lundi 09 novembre 2015
Première : mardi 10 novembre 2015
Dernière : samedi 21 novembre 2015
Mise en scène : Theo McCabe
Chorégraphie :
Avec :
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Version 104

Villain's Opera (The) (2000-04-Olivier Theatre-NT-London) (Original)
Durée : 2 mois
Nombre : 54 représentations
Première Preview : mardi 04 avril 2000
Première : mardi 11 avril 2000
Dernière : samedi 10 juin 2000
Mise en scène : Tim Supple
Chorégraphie :
Avec : Alex Hanson (Macheath), Clive Rowe(Mr Big), James Earl Adair David Alder, Jai Armstrong, David Arneil, Allyson Brown, David Burt, Pauline Carville,Anthony Clegg, Oliver Cotton, Ceri Ann Gregory, Beverley Klein, Samantha Lavender, Helen Latham,Maggie Lloyd-williams, Leigh Mcdonald, Liam Mckenna, Paddy Navin, Omar F Okai, Alastair Parker, Sara Powell, Elizabeth Renihan, Anthony Renshaw, Neville Robinson, Myra Sands, Adrian Sarple,Sally Ann Triplett, Michael Wildman, And Madeleine Worrall.
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Version 105

Voyeurz (1996-07-Whitehall Theatre-London) (Original)
Durée : 1 mois 3 semaines
Nombre : 64 représentations
Première Preview : vendredi 12 juillet 1996
Première : lundi 22 juillet 1996
Dernière : samedi 14 septembre 1996
Mise en scène : Michael Lewis • Peter Rafelson
Chorégraphie : Bunty Mathias • Annabel Haydn
Avec : Sally Anne Marsh (Jane), Krysten Cummings (Andi), Natasha Kristie (Eve), Robert Nurse (Pretty Boy Lloyd), Marcus J. McCue (Zephyr), Belinda Chapman (Cruel Ella), Lisa Torun (Chakra Calm)
Commentaires :
Michael White, famous for “Rocky Horror Show” and “Oh Calcutta”, had apparently invested £1 million in this lavish “adult entertainment”. The publicity said that he hoped people would leave the theatre “wanting to have sex - with whatever and homever”. Inevitably the show was totally derided by the critics, claiming it offered not just simulated sex, but simulated singing, dancing and acting and a simulated book and music. It came off after 8 weeks having lost its entire investment.
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Version 106

Waiting Room (The) (2000-05-Cottesloe Theatre-NT-London) (Original)
Durée : 1 mois 3 semaines
Nombre : 17 représentations
Première Preview : jeudi 25 mai 2000
Première : mardi 30 mai 2000
Dernière : vendredi 21 juillet 2000
Mise en scène : Indhu Rubasingham
Chorégraphie :
Avec : Shabana Azmi, Paul Bazely, Lolita Chakrabarti, Kulvider Ghir, Raad Rawi, and Nadim Sawalha
Commentaires :
Part of the Springboard series: Work by emerging young writers, whose plays have been developed at the National Theatre Studio.
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Version 107

White Feather (The) (2015-09-Union Theatre-London) (Original)
Durée : 4 semaines
Nombre :
Première Preview : samedi 16 septembre 215
Première : vendredi 18 septembre 2015
Dernière : samedi 17 octobre 2015
Mise en scène :
Chorégraphie :
Avec :
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Version 108

Wild Wild Women (1982-06-Astoria Theatre-London) (Original London)
Durée :
Nombre : 29 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : mardi 15 juin 1982
Dernière : Inconnu
Mise en scène : Michael Richmond
Chorégraphie : Marcia King
Avec : James Lister (Clanton), Marc Urquhart (McLaird'), Marcia King (Sister Priscilla), Lesley Joseph {Madame Lola), Steve Devereaux (Bill Tibbs),
Susanna Felowes (Alice Tibbs), Gordon Reid (Judge West), Clive Carter
Commentaires :
Originally performed at the Orange Tree Theatre, Richmond, this began as a piece written for students at Mountview Theatre School. This production at the Astoria was an attempt at creating the American style “dinner theatre” - where stalls seats were removed and replaced with tables and chairs, and a meal was served prior to the start of the show.
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Version 109

Windy City (1982-07-Victoria Palace Theatre-London) (Original)
Durée : 7 mois 1 semaine
Nombre : 250 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : mardi 20 juillet 1982
Dernière : samedi 26 février 1983
Mise en scène : Peter Wood
Chorégraphie :
Avec : Dennis Waterman (Hildy Johnson), Anton Rodgers (Walter Burns), Diane Langton (Mollie Malloy), Amanda Redman (Esther Stone), Robert Longden (Earl Williams), Victor Spinetti, Shaun Curry, David Sinclair
Commentaires :
Based on the play “The Front Page” by Ben Hecht and Charles MacArthur
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Version 110

Yakety Yak (1982-11-Half MoonTheatre-London) (Original)
Durée :
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : lundi 15 novembre 1982
Dernière : Inconnu
Mise en scène : Robert Walker
Chorégraphie : Lynne Hockney
Avec : Paul McGann (Danny), Steve McGann (Bo), Joe McGann (Joe), Griff Fender, Pikey Butler, Rita Ray, Duncan Kerr, Natalie Ogle, Nosmo King, Jimmy Compton.
Commentaires :
With hardly any plot worry about, but excellent performances and the successful band known as “The Darts”, this was a great night’s entertainment for lovers of early rock’n’roll. The three brothers were played by three genuine brothers. The show underwent some re-writing and some minor re-casting for the transfer to the Astoria. Remarkably the cast was increased with yet another McGann brother - Mark McGann - and all four brothers were much praised for their acting and singing.
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Version 111

Yakety Yak (1983-1-Astoria Theatre-London) (West End Transfer)
Durée :
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : mardi 18 janvier 1983
Dernière : Inconnu
Mise en scène : Robert Walker
Chorégraphie : Lynne Hockney
Avec : Paul McGann (Danny), Steve McGann (Bo), Joe McGann (Joe), Griff Fender, Pikey Butler, Rita Ray, Duncan Kerr, Natalie Ogle, Nosmo King, Jimmy Compton, Mark McGann, Kenny Andrews
Commentaires :
With hardly any plot worry about, but excellent performances and the successful band known as “The Darts”, this was a great night’s entertainment for lovers of early rock’n’roll. The three brothers were played by three genuine brothers. The show underwent some re-writing and some minor re-casting for the transfer to the Astoria. Remarkably the cast was increased with yet another McGann brother - Mark McGann - and all four brothers were much praised for their acting and singing.
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Mais aussi, quelques versions régionales ou mineures, ... de ** Hors DB Musical

 

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