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Cabaret (1966)

Compositeur: John Kander

Parolier: Fred Ebb

Librettiste: Joe Matseroff

Bienvenue au Kit Kat Klub, enclave de liberté où tout est permis, même oublier le pire. Mais, bien qu’étouffées, les rumeurs du monde leur parviennent. L’insouciante Sally Bowles symbolise l’aveuglement des citoyens, tandis qu’Emcee, le maître de cérémonie, nous fait passer du rire aux larmes. Quant à Fraülein Kost, cette fille de joie convertie au nazisme, elle est simplement effrayante. Ce cabaret où prévalent des règles singulières augure de terribles bouleversements.

Set in 1931 Berlin as the Nazis are rising to power, it focuses on nightlife at the seedy Kit Kat Klub and revolves around the 19-year-old English cabaret performer Sally Bowles and her relationship with the young American writer Cliff Bradshaw.
A sub-plot involves the doomed romance between German boarding house owner Fräulein Schneider and her elderly suitor Herr Schultz, a Jewish fruit vendor. Overseeing the action is the Master of Ceremonies at the Kit Kat Klub which serves as a constant metaphor for the tenuous and threatening state of late Weimar Germany throughout the show.

Généralités: Histoire, thèmes et particularités

Résumé

CABARET raconte l'histoire d'un jeune écrivain américain qui, au cours d'un voyage à Berlin au début des années 30, tombe amoureux de Sally Bowles, la meneuse de revue de la boîte de nuit Kit Kat Klub.
Il découvre alors les idées libertaires et les mœurs sans tabou qui soufflent dans le monde de la nuit berlinoise, au temps où les nazis s'activent à mettre sur pied le troisième Reich.
Sally Bowles et le maître de cérémonie du club essayent alors grâce à leur divertissement extravagant de faire oublier aux spectateurs les difficultés de la vie et les menaces grandissantes du monde extérieur.

Synopsis complet

Quelques commentaires

CABARET est un musical d'abord mis en scène à Broadway en 1966 par Harold Prince, dont le livret fut créé par Joe Masteroff, la musique par John Kander et les paroles par Fred Ebb. Ce spectacle était inspiré des nouvelles de Christopher Isherwood regroupées dans « Adieu à Berlin », dont les thèmes furent repris dans la pièce de Broadway « I Am a Camera », de l'auteur John van Druten (1951).
Ce musical remporta 8 Tony Awards® en 1967 et fut à l'origine du film « Cabaret » récompensé par 8 Oscars®, réalisé par Bob Fosse en 1972, avec Liza Minelli dans le rôle de Sally Bowles.
En 1998, le metteur en scène Sam Mendes décide de revisiter CABARET, avec l'aide du chorégraphe Rob Marshall : une version épurée et plus libertaire, dont les représentations ont toujours lieu dans un véritable décor de boîte de nuit représentant le Kit Kat Klub, se joue alors à Broadway, dans le mythique Studio 54. Cette reprise remporta 4 Tony Awards®, 3 Drama Desk Awards, 3 Outer Critics Circle Awards, 1 Theatre World Award… Plusieurs personnalités ont d'ailleurs interprété Sally Bowles : Teri Hatcher en 1999 ou encore Brooke Shields en 2001.

Particularités

1 Cabaret peut-être considéré comme un Top musical

2 Cabaret s'intéresse à un événement historique important: Montée du nazisme en Allemagne.

 

Historique du musical

Génèse du musical

Sandy Wilson, who had achieved success with The Boy Friend in the 1950s, had completed the book and most of the score for Goodbye to Berlin, his musicalization of I Am a Camera, when he discovered producer David Black's option on both the 1951 Van Druten play and its source material by Christopher Isherwood had lapsed and been acquired by Harold Prince. Prince commissioned Joe Masteroff to work on the book, and when the two men agreed Wilson's score failed to capture the essence of late-1920s Berlin, John Kander and Fred Ebb were invited to join the project. The new version was initially a dramatic play preceded by a prologue of songs describing the Berlin atmosphere from various points of view. As the composers began to distribute the songs between scenes, they realized the story could be told in the structure of a more traditional book musical, and they replaced some of the songs with tunes more relevant to the plot. Isherwood's original characters began to change as well. The male lead became an American writer who teaches English; the anti-Semitic landlady was transformed into a tolerant woman with a Jewish beau, Herr Schultz, who owned a fruit store; two language students were eliminated; and two loathsome but integral characters - prostitute Fräulein Kost and Nazi Ernst Ludwig - were added to the mix. The musical ultimately became two separate stories in one, the first a revue centered on the decadence of the seedy Kit Kat Klub, the second a story set in the real world in which the club existed.
After seeing one of the last rehearsals before the company headed to Boston for the pre-Broadway run, Jerome Robbins suggested the musical sequences outside the cabaret be eliminated. Although Prince ignored his advice, Bob Fosse did just that when he directed the film adaptation. In Boston, Jill Haworth struggled with her characterization of cabaret performer Sally Bowles. She was a blonde dressed in a white dress that suggested senior prom more than tawdry nightclub. Prince's staging was unusual for the time. As the audience filled the theater, the curtain was already up, revealing a stage containing nothing but a large mirror reflecting the auditorium. There was no overture; instead, a drum roll and cymbal crash led into the opening number. The juxtaposition of dialogue scenes with songs used as exposition and separate cabaret numbers providing social commentary was a novel concept that initially startled the audience, but as they gradually came to understand the difference between the two, they were able to accept the reasoning behind them.

Original Broadway Production)
After 21 previews, the original Broadway production, directed by Harold Prince and choreographed by Ron Field, opened on November 20, 1966 at the Broadhurst Theatre, eventually transferring first to the Imperial and then the Broadway before finally completing its 1,165-performance run. The cast included Jill Haworth as Sally, Bert Convy as Cliff, Lotte Lenya as Fräulein Schneider, Jack Gilford as Herr Schultz, Joel Grey as the Emcee, Edward Winter as Ernst and Peg Murray as Fräulein Kost. Replacements later in the run included Anita Gillette and Melissa Hart as Sally, Ken Kercheval and Larry Kert as Cliff, and Martin Ross as the Emcee.

Original London Production
The first West End production opened on February 28, 1968 at the Palace Theatre with Judi Dench as Sally, Barry Dennen as the Emcee, Lila Kedrova as Fräulein Schneider and Peter Sallis as Herr Schultz. It ran for 336 performances.

1986 London Revival
In 1986, the show was revived in London at the Strand Theatre starring Kelly Hunter as Sally, Peter Land as Cliff and Wayne Sleep as the Emcee directed and choreographed by Gillian Lynne.

1987 Broadway Revival
The first Broadway revival opened on October 22, 1987, with direction and choreography once again by Prince and Field. The revival opened at the Imperial Theatre, eventually transferring to the Minskoff to complete its 261-performance run. Joel Grey received star billing as the Emcee, with Alyson Reed as Sally, Gregg Edelman as Cliff, Regina Resnik as Fräulein Schneider, Werner Klemperer as Herr Schultz. and David Staller as Ernst Ludwig. The song "Don't Go" was added for Cliff's character.

1993 London revival
In 1993, Sam Mendes directed a new production of the show for the Donmar Warehouse in London's West End. It starred Jane Horrocks as Sally, Adam Godley as Cliff, Alan Cumming as the Emcee and Sara Kestelman as Frau Schneider. Cumming received an Olivier Award nomination for his performance and Kestelman won the Olivier for Best Supporting Performance in a Musical. Mendes' conception was a very different show from either the original production or the rather conventional first revival. The most significant change was the character of the Emcee. The role, as played by Joel Grey, in both prior incarnations, was an asexual, malevolent character in a tuxedo with rouged cheeks. Alan Cumming's portrayal was highly sexualized, wearing suspenders (i.e. braces) around his crotch and red paint on his nipples. The cabaret number "Two Ladies" was staged with the Emcee, a cabaret girl, and a cabaret boy in drag and included a shadow play simulating various sexual positions.
The score was entirely re-orchestrated, utilizing synthesizer effects and expanding the stage band, with all the instruments now being played by the cabaret girls and boys. The brutally satiric "Sitting Pretty", with its mocking references to deprivation, despair and hunger, was eliminated entirely, as it had been in the film version, and replaced with "Money". "I Don't Care Much", which was cut from the original production, was reinstated, and "Mein Herr" and "Maybe This Time", written for the film adaptation, were added to the score.[5] Staging details differed as well; instead of "Tomorrow Belongs To Me" being performed by a male choir, the Emcee plays a recording of a boy soprano singing it. Most dramatic of all was in the final scene in which the Emcee removes his outer clothes to reveal a striped suit of the type worn by the internees in concentration camps on which were pinned a yellow badge (identifying a Jewish prisoner) and a pink triangle (denoting a homosexual prisoner). Other changes included added references to Cliff's bisexuality, including a brief scene where he kisses one of the Cabaret boys.

1998 Broadway revival
The second Broadway revival was based on the 1993 Mendes-Donmar Warehouse production. For the Broadway transfer, Rob Marshall was brought on board as co-director and choreographer. The production opened after 37 previews on March 19, 1998 at the Kit Kat Klub, housed in what previously had been known as Henry Miller's Theatre. Later that year it transferred to Studio 54, where it remained for the rest of its 2,377-performance run, becoming the third longest-running revival in Broadway musical history, third only to Oh! Calcutta! And Chicago. For the Broadway production, Cumming reprised his role as the Emcee, opposite newcomers Natasha Richardson as Sally, John Benjamin Hickey as Cliff, Ron Rifkin as Herr Schultz, Michelle Pawk as Fräulein Kost, and Mary Louise Wilson as Fräulein Schneider. The Broadway production was nominated for ten Tony Awards, winning four for Cumming, Richardson and Rifkin as well as the Tony for Best Revival of a Musical. This production featured a number of notable replacements later in the run: Jennifer Jason Leigh, Susan Egan, Joely Fisher, Gina Gershon, Deborah Gibson, Teri Hatcher, Melina Kanakaredes, Jane Leeves, Molly Ringwald, Brooke Shields, and Lea Thompson as Sally; Michael C. Hall, Raúl Esparza, Neil Patrick Harris, Adam Pascal, Jon Secada, Norbert Leo Butz and John Stamos as the Emcee; Boyd Gaines and Michael Hayden as Cliff; Tom Bosley, Dick Latessa, Hal Linden, Laurence Luckinbill, and Tony Roberts as Herr Schultz; and Blair Brown, Polly Bergen, Mariette Hartley and Carole Shelley as Fräulein Schneider.

2006 London Revival
In September 2006, a new production of the show opened at the Lyric Theatre, directed by Rufus Norris, and starring Anna Maxwell Martin as Sally, James Dreyfus as the Emcee, Harriet Thorpe as Fräulein Kost and Sheila Hancock as Fräulein Schneider. Hancock won the Olivier Award for Best Supporting Performance in a Musical. Replacements later in the run included Kim Medcalf and Amy Nuttall as Sally, Honor Blackman and Angela Richards as Fräulein Schneider, and Julian Clary and Alistair McGowan as the Emcee. This production closed in June 2008 and toured nationally for two years with a cast that included Wayne Sleep as the Emcee and Samantha Barks and Siobhan Dillon as Sally.

 

Détails

Liste des rôles

The Emcee – The Emcee of the Kit Kat Klub, a leering, ghoulish, flamboyant, figure
Sally Bowles – The headlining British singer at the Kit Kat Klub
Clifford Bradshaw – An American writer traveling through Berlin
Fräulein Schneider – An older woman who runs the boarding house that Cliff and Sally live in
Herr Schultz – An elderly Jewish fruit shop owner who falls in love with Fraulein Schneider
Ernst Ludwig – A German man who befriends Cliff when he arrives in Berlin
Fräulein Kost – A prostitute who rents in Fraulein Schneider's boarding house
Rosie, LuLu, Frenchy, Texas, Fritzy, and Helga – Girls who perform alongside Sally at the Kit Kat Klub
Bobby, Victor, Hans, and Herman – The Cabaret boys of the Kit Kat Klub (Bobby and Victor are twins)
The Nazi Youth – A young boy in the Nazi's
Sailors #1 and #2 – Fraulein Kost's sailors
Nazi Guard – Ernst's bodyguard at the Kit Kat Klub
Max - Owner of the Kit Kat Club

Textes disponibles on-line

Aucun livret ou texte de chanson disponibles pour le moment

Pour en savoir plus

Génèse

  Une forme nouvelle 

  Les sources 

  Un «book-musical» … 

  Mais aussi un «concept-musical» 

  Les «Chansons de Berlin» 

  Une création totale 

 

Versions du musical

Versions majeures de Cabaret

Version 1

Cabaret (1966-10-Shubert Theatre-Boston) (Pre-Broadway Try Out)
Durée :
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : lundi 10 octobre 1966
Dernière : Inconnu
Mise en scène : Harold Prince
Chorégraphie : Ron Field
Avec :
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Version 2

Cabaret (1966-11-Original Broadway Run) (Original Broadway)
Durée : 2 ans 9 mois 2 semaines
Nombre : 21 previews - 1165 représentations
Première Preview : mercredi 02 novembre 1966
Première : dimanche 20 novembre 1966
Dernière : samedi 06 septembre 1969
Mise en scène : Harold Prince
Chorégraphie : Ron Field
Avec :
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Version 3

Cabaret (1966-11-Original Broadway Run-Broadhurst Theatre) (Original Broadway)
Durée :
Nombre : 21 previews -
Première Preview : mercredi 02 novembre 1966
Première : dimanche 20 novembre 1966
Dernière : samedi 04 mars 1967
Mise en scène : Harold Prince
Chorégraphie : Ron Field
Avec :
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Version 4

Cabaret (1967-03-Original Broadway Run-Imperial Theatre-Broadway) (Original Broadway)
Durée :
Nombre : 1165 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : mardi 07 mars 1967
Dernière : mercredi 02 octobre 1968
Mise en scène : Harold Prince
Chorégraphie : Ron Field
Avec :
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Version 5

Cabaret (1968-02-Palace Theatre-London) (Original London)
Durée :
Nombre : 336 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : lundi 26 février 1968
Dernière : Inconnu
Mise en scène : Harold Prince
Chorégraphie :
Avec :
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Version 6

Cabaret (1968-10-Original Broadway Run-Broadway Theatre-Broadway) (Original Broadway)
Durée :
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : lundi 07 octobre 1968
Dernière : samedi 06 septembre 1969
Mise en scène : Harold Prince
Chorégraphie : Ron Field
Avec :
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Version 7

Cabaret (1970-11-Theater an der Wien-Wien) (Revival)
Durée :
Nombre : 59 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : samedi 14 novembre 1970
Dernière : Inconnu
Mise en scène : Rolf Kutschera • Michael Maurer
Chorégraphie : Ron Field
Avec :
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Version 8

Cabaret (1972-02-Film) (Film)
Durée :
Nombre :
Première Preview : dimanche 13 février 1972
Première : dimanche 13 février 1972
Dernière : dimanche 13 février 1972
Mise en scène : Bob Fosse
Chorégraphie : Bob Fosse
Avec :
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Version 9

Cabaret (1986-07-Strand Theatre-London) (Revival)
Durée : 9 mois 2 semaines
Nombre : 329 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : jeudi 17 juillet 1986
Dernière : vendredi 01 mai 1987
Mise en scène : Gillian Lynne
Chorégraphie : Gillian Lynne
Avec : Kelly Hunter (Sally Bowles), Wayne Sleep (MC), Peter Land (Clifford),
Vivienne Martin (Fraulein Schneider), Oscar Quitak {Herr Schultz), Rodney Cottam (Ernst Ludwig)
Commentaires :
The show initially received luke-warm reviews, but it attracted reasonable audiences. There were rumours of a number of backstage squabbles, and at the end of February Toyah Wilcox was brought in to replace Kelly Hunter. The show suddenly closed on Friday May 1st 1987 after a strike following the sacking of five out of the 13 orchestra members. The show had been blighted with a number of difficulties, including a serious breakdown in the orchestra’s relationship with Wayne Sleep, who accused them of interfering with his performance and alleged they were guilty of drunken and bawdy behaviour. The final performance (Friday May 1st 1987) was played with no musicians, and subsequent negotiations failed to resolve the problem. After the show ended a whole series on unpaid bills came to light, and 3 years later the main backer, William Hancock, was declared bankrupt with total debts of over £5 million.
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Version 10

Cabaret (1987-??-Theater des Westens-Berlin) (Revival)
Durée :
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : Inconnu
Dernière : Inconnu
Mise en scène : Helmut Baumann
Chorégraphie : ???? ????
Avec :
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Version 11

Cabaret (1987-10-Broadway Run-Broadway) (Revival)
Durée :
Nombre :
Première Preview : mercredi 07 octobre 1987
Première : jeudi 22 octobre 1987
Dernière : samedi 04 juin 1988
Mise en scène : Harold Prince
Chorégraphie :
Avec :
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Version 12

Cabaret (1987-10-Broadway Run-Imperial Theatre-Broadway) (Revival)
Durée :
Nombre :
Première Preview : mercredi 07 octobre 1987
Première : jeudi 22 octobre 1987
Dernière : dimanche 07 février 1988
Mise en scène : Harold Prince
Chorégraphie :
Avec :
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Version 13

Cabaret (1987-10-Broadway Run-Minskoff Theatre-Broadway) (Revival)
Durée :
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : mardi 09 février 1988
Dernière : samedi 04 juin 1988
Mise en scène : Harold Prince
Chorégraphie :
Avec :
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Version 14

Cabaret (1993-12-Donmar Warehouse-London) (Revival)
Durée : 3 mois 2 semaines
Nombre : 124 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : jeudi 09 décembre 1993
Dernière : samedi 26 mars 1994
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie : Lea Anderson
Avec : Jane Horrocks (Sally Bowles), Alan Cumming (MC), Adam Godley (Clifford), Sara Kestelman (Fraulein Schneider), George Raistrick (Herr Schultz), Michael Gardiner (Ernst Ludwig)
Commentaires :
Mendes' conception was a very different show than either the original production or the rather conventional first revival. The most significant change was the character of the Emcee. The role, as played by Joel Grey, in both prior incarnations, was an asexual, malevolent character in a tuxedo with rouged cheeks. Alan Cumming's portrayal was highly sexualized, wearing suspenders (i.e. braces) around his crotch and red paint on his nipples. The cabaret number "Two Ladies" was staged with the Emcee, a cabaret girl, and a cabaret boy in drag and included a shadow play simulating various sexual positions. The score was entirely re-orchestrated, utilizing synthesizer effects and expanding the stage band, with all the instruments now being played by the cabaret girls and boys. The brutally satiric "Sitting Pretty", with its mocking references to deprivation, despair and hunger, was eliminated entirely, as it had been in the film version, and replaced with "Money". "I Don't Care Much", which was cut from the original production, was reinstated, and "Mein Herr" and "Maybe This Time", written for the film adaptation, were added to the score. Staging details differed as well; instead of "Tomorrow Belongs To Me" being performed by a male choir, the Emcee plays a recording of a boy soprano singing it. Most dramatic of all was in the final scene in which the Emcee removes his outer clothes to reveal a striped suit of the type worn by the internees in concentration camps on which were pinned a yellow badge (identifying a Jewish prisoner) and a pink triangle (denoting a homosexual prisoner). Other changes included added references to Cliff's bisexuality, including a brief scene where he kisses one of the Cabaret boys.
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Version 15

Cabaret (1995-07-Stiftsruine-Bad Hersfeld) (Revival)
Durée :
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : Inconnu
Dernière : Inconnu
Mise en scène : Ron Von Sydow
Chorégraphie : ???? ????
Avec :
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Version 16

Cabaret (1996-07-Stiftsruine-Bad Hersfeld) (Revival)
Durée :
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : Inconnu
Dernière : Inconnu
Mise en scène : Ron Von Sydow
Chorégraphie : ???? ????
Avec :
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Version 17

Cabaret (1998-03-Broadway Run-Broadway) (Revival)
Durée :
Nombre : 37 previews - 2377 représentations
Première Preview : vendredi 13 février 1998
Première : jeudi 19 mars 1998
Dernière : dimanche 04 janvier 2004
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie : Lea Anderson
Avec :
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Version 18

Cabaret (1998-03-Broadway Run-Kit Kat Club-Broadway) (Revival)
Durée :
Nombre :
Première Preview : vendredi 13 février 1998
Première : jeudi 19 mars 1998
Dernière : dimanche 08 novembre 1998
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie :
Avec :
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Version 19

Cabaret (1998-03-Broadway Run-Studio 54-Broadway) (Revival)
Durée :
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : jeudi 12 novembre 1998
Dernière : dimanche 04 janvier 2004
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie :
Avec :
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Version 20

Cabaret (1999-12-Capitol Theater-Dusseldorf) (Revival)
Durée : 1 an 1 mois 4 semaines
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : samedi 04 décembre 1999
Dernière : mercredi 31 janvier 2001
Mise en scène : Alexander Balga
Chorégraphie :
Avec :
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Version 21

Cabaret (2002-??-Musical Theater-Bremen) (Revival)
Durée :
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : Inconnu
Dernière : Inconnu
Mise en scène :
Chorégraphie :
Avec :
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Version 22

Cabaret (2002-07-Union Theatre-London) (Revival)
Durée : 2 semaines
Nombre :
Première Preview : jeudi 11 juillet 2002
Première : jeudi 11 juillet 2002
Dernière : samedi 27 juillet 2002
Mise en scène : Ben De Winter
Chorégraphie : Louise Mitchell • Zoe Wyatt
Avec : Stefanie Moore (Sally Bowles), Marc Edison (MC), Glynne Steele (Clifford), Susan Travers (Fraulein Schneider), Stephan Dunbar {Herr Schultz), Andrew Obeney (Ernst Ludwig)
Commentaires :
This was an even harsher interpretation than the 1993 Donmar revival and was much praised during its very short limited run.
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Version 23

Cabaret (2006-02-Carré-Amsterdam) (Revival)
Durée :
Nombre :
Première Preview : samedi 04 février 2006
Première : mardi 14 février 2006
Dernière : dimanche 02 juillet 2006
Mise en scène :
Chorégraphie :
Avec :
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Version 24

Cabaret (2006-09-Lyric Theatre-London) (Revival)
Durée : 1 an 8 mois 2 semaines
Nombre : 704 représentations
Première Preview : samedi 23 septembre 2006
Première : mardi 10 octobre 2006
Dernière : samedi 21 juin 2008
Mise en scène : Rufus Norris
Chorégraphie : Javier De Frutos
Avec : Anna Maxwell Martin (Sally Bowles), James Dreyfuss (Emcee), Michael Hayden (Clifford), Sheila Hancock (Fräulein Schneider), Geoffrey Hutchings (Herr Schultz), Andrew Maud (Ernst Ludwig), Harriet Thorpe (Fräulein Kost).
Later replacements were Kim Medcalf and Amy Nuttall as Sally, Julian Clary and Alistair McGowan as the Emcee, and Honor Blackman and Angela Richards as Fraulein Schneider.
Commentaires :
This was, to date, the darkest and most gritty interpretation of “Cabaret”. During “Tomorrow Belongs to Me”, sung by a fresh-voiced Aryan youth, the company cavorted nude like the naturists of the period. In the finale the same
naked dancers piled up on top of each other in the gas chambers. This compelling, fearless and frank production was not to everyone’s taste, but it ran the best part of two years, and won an Olivier Award for Sheila Hancock. It closed on June 21st 2008.
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Version 25

Cabaret (2006-10-Folies Bergères-Paris) (Revival)
Durée : 1 an 3 mois 2 semaines
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : samedi 14 octobre 2006
Dernière : dimanche 27 janvier 2008
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie :
Avec :
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Version 26

Cabaret (2011-10-Theatre Marigny-Paris) (Revival)
Durée : 3 mois
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : jeudi 06 octobre 2011
Dernière : dimanche 08 janvier 2012
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie : Rob Marshall
Avec :
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Version 27

Cabaret (2012-09-UK Tour) (UK Tour)
Durée : 4 mois 2 semaines
Nombre :
Première Preview : samedi 01 septembre 2012
Première : samedi 01 septembre 2012
Dernière : samedi 19 janvier 2013
Mise en scène : Rufus Norris
Chorégraphie : Javier De Frutos
Avec : Michelle Ryan (Sally Bowles), Will Young (Emcee), Sian Phillips (Fraulein Schneider), Harriet Thorpe (Fraulein Kost), Matt Rawle (Cliff), Linal Haf (Herr Schultz), Nicholas Tizzard (Ernst), John Brannoch; Jessica Ellen; Allessia Lugoboni; Edd Mitton; Ian Parsons; Nuno Silva; Rebecca Sutherland; Shahla Tarrant; Laura Tyrer; Cydney Uffindell-Phillips, Matthew Wesley.
Commentaires :
3 Oct 12 to 19 Jan 13 - Savoy Theatre, London
24 Sep 12 to 29 Sep 12 The Lowry, Salford
17 Sep 12 to 22 Sep 12 Theatre Royal, Norwich
10 Sep 12 to 15 Sep 12 Theatre Royal, Nottingham
3 Sep 12 to 8 Sep 12 Mayflower Theatre, Southampton
30 Aug 12 to 1 Sep 12 Churchill Theatre, Bromley
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Version 28

Cabaret (2012-10-Savoy Theatre-London) (Revival)
Durée : 3 mois 1 semaine
Nombre :
Première Preview : mercredi 03 octobre 2012
Première : mardi 09 octobre 2012
Dernière : samedi 19 janvier 2013
Mise en scène : Rufus Norris
Chorégraphie : Javier De Frutos
Avec : Michelle Ryan (Sally Bowles), Will Young (Emcee), Sian Phillips (Fraulein Schneider), Harriet Thorpe (Fraulein Kost), Matt Rawle (Cliff), Linal Haf (Herr Schultz), Nicholas Tizzard (Ernst), John Brannoch; Jessica Ellen; Allessia Lugoboni; Edd Mitton; Ian Parsons; Nuno Silva; Rebecca Sutherland; Shahla Tarrant; Laura Tyrer; Cydney Uffindell-Phillips, Matthew Wesley.
Commentaires :
Il s'agit de la fin à Londres de l'UK-Tour de 2012.
This was a revival of the dark and disturbing production which had a much praised two year run in 2006. For this revival several of the numbers had been re-staged with different choreography, and some critics felt it had lost some of its power and ability to shock. The performance of “pop-idol” Will Young, in his West End, was acclaimed, and there was much praise for Sian Phillips and Linai Haft.
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Mais aussi, quelques versions régionales ou mineures, ... de Cabaret

 

Multimedia on-line

Vidéos on-line

 Pas encore de video disponible pour ce spectacle

 

Principaux CD du musical

1) 1966-11-Original Broadway Cast

2) 1968-02-Original London Cast

3) 1970-11-Vienna Cast

4) 1972-02-Film Soundtrack




5) 1986-07-London Cast

6) 1993-??-London Studio Cast

7) 1998-??-Vienna Cast

8) 1998-03-Broadway Cast




9) 1999-12-Düsseldorf Cast

10) 2002-??-Bremen Cast

11) 2006-02-Dutch Cast

12) 2006-09-London Cast




13) 2006-10-Paris Cast



Liste détaillée des principaux CD