| or Call: 250.744.4357

Tweet Me!

Cabaret (1966)

*** Film
*** - ***

13/02/1972 > 13/02/1972

Détails de cette production  

Lieu

*** Film - *** - ***

Dates

Première Preview: dimanche 13 février 1972
Première: dimanche 13 février 1972
Dernière: dimanche 13 février 1972

News

Artistes

Mise en scène:
Bob Fosse
Chorégraphie:
Bob Fosse
Avec:

Presse

Commentaire

 

Multimedia on-line de cette production

Photos

Théâtre

Spectacle

Videos

 Pas encore de video disponible pour ce spectacle

 

CD de cette production

1972-02-Film Soundtrack

Stars:
Date de sortie:
1972-02-??
Type de CD:
Film Cast •
Nombre de CD:
1 pour un total de 12 tracks
Artistes:
Joel Grey, Greta Keller, Mark Lambert, Liza Minnelli, Michael York
Tracks:
01. Wilkommen
02. Mein Herr
03. Maybe This Time
04. Money, Money
05. Two Ladies
06. Sitting Pretty
07. Tomorrow Belongs to Me
08. Tiller Girls
09. Heiraten ( Married )
10. If You Could See Her
11. Cabaret
12. Finale
Commentaires:
Even though he came from the theater himself, Bob Fosse, when he came to make a film of Harold Prince's musical Cabaret, did what most movie directors do, taking the 15-song score and cutting two-thirds of it to leave five songs -- "Wilkommen," "Two Ladies," "Tomorrow Belongs to Me," "If You Could See Her," and "Cabaret." (In addition, "Sitting Pretty" was performed instrumentally and "Married" in German.) He then allowed the show's songwriters, John Kander and Fred Ebb, to add material to emphasize the film's two musical stars, "Mein Herr" and "Maybe This Time" for Liza Minnelli and "Money, Money" for Minnelli and Joel Grey. ("Maybe This Time" was a Kander-Ebb song Minnelli had been singing since 1964.) The film was even more successful than the show, and the soundtrack album went gold, outselling the original Broadway cast album. It is not the record you want to buy to get the complete score, of course, and even at its 38-plus-minute running time it's padded. But it contains some definitive Minnelli performances, particularly her rendition of the title song. In the show and film, the song's upbeat, devil-may-care mood is in stark contrast to the downbeat conclusion of the plot, which finds lead character Sally Bowles stranded in Nazi Germany. Coming from Minnelli, there is an added subtext, as the performance can be read as a tribute to her mother, Judy Garland. And Grey is equally impressive, particularly in "Wilkommen" and "If You Could See Her." Cabaret won Academy Awards for Minnelli and Grey, but lost the Best Picture award, and a similar judgment can be made about the soundtrack album. Their performances are outstanding, but the album as a whole is a bit skimpy. Subsequent stage productions tended to incorporate the new film songs. (The 1996 CD reissue re-sequences the songs.) ~ William Ruhlmann, Rovi All Music Guide

 

D'autres versions de cette oeuvre

Version 1

Shubert Theatre à Boston (Pre-Broadway Try Out)
Durée :
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : lun 10 octobre 1966
Dernière : Inconnu
Mise en scène : Harold Prince
Chorégraphie : Ron Field
Avec :
Commentaires :
En savoir plus sur cette version

Version 2

Broadway Run à Broadway (Original Broadway)
Durée : 2 ans 9 mois 2 semaines
Nombre : 21 previews - 1165 représentations
Première Preview : mer 02 novembre 1966
Première : dim 20 novembre 1966
Dernière : sam 06 septembre 1969
Mise en scène : Harold Prince
Chorégraphie : Ron Field
Avec :
Commentaires :
En savoir plus sur cette version

Version 3

Broadhurst Theatre à Broadway (Original Broadway)
Durée :
Nombre : 21 previews -
Première Preview : mer 02 novembre 1966
Première : dim 20 novembre 1966
Dernière : sam 04 mars 1967
Mise en scène : Harold Prince
Chorégraphie : Ron Field
Avec :
Commentaires :
En savoir plus sur cette version

Version 4

Imperial Theatre à Broadway (Original Broadway)
Durée :
Nombre : 1165 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : mar 07 mars 1967
Dernière : mer 02 octobre 1968
Mise en scène : Harold Prince
Chorégraphie : Ron Field
Avec :
Commentaires :
En savoir plus sur cette version

Version 5

Palace Theatre à Londres (Original London)
Durée :
Nombre : 336 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : lun 26 février 1968
Dernière : Inconnu
Mise en scène : Harold Prince
Chorégraphie :
Avec :
Commentaires :
En savoir plus sur cette version

Version 6

Broadway Theatre à Broadway (Original Broadway)
Durée :
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : lun 07 octobre 1968
Dernière : sam 06 septembre 1969
Mise en scène : Harold Prince
Chorégraphie : Ron Field
Avec :
Commentaires :
En savoir plus sur cette version

Version 7

Theater an der Wien à Vienne (Revival)
Durée :
Nombre : 59 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : sam 14 novembre 1970
Dernière : Inconnu
Mise en scène : Rolf Kutschera • Michael Maurer
Chorégraphie : Ron Field
Avec :
Commentaires :
En savoir plus sur cette version

Version 8

*** Film à *** (Film)
Durée :
Nombre :
Première Preview : dim 13 février 1972
Première : dim 13 février 1972
Dernière : dim 13 février 1972
Mise en scène : Bob Fosse
Chorégraphie : Bob Fosse
Avec :
Commentaires :
En savoir plus sur cette version

Version 9

Novello Theatre à Londres (Revival)
Durée : 9 mois 2 semaines
Nombre : 329 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : jeu 17 juillet 1986
Dernière : ven 01 mai 1987
Mise en scène : Gillian Lynne
Chorégraphie : Gillian Lynne
Avec : Kelly Hunter (Sally Bowles), Wayne Sleep (MC), Peter Land (Clifford),
Vivienne Martin (Fraulein Schneider), Oscar Quitak {Herr Schultz), Rodney Cottam (Ernst Ludwig)
Commentaires : The show initially received luke-warm reviews, but it attracted reasonable audiences. There were rumours of a number of backstage squabbles, and at the end of February Toyah Wilcox was brought in to replace Kelly Hunter. The show suddenly closed on Friday May 1st 1987 after a strike following the sacking of five out of the 13 orchestra members. The show had been blighted with a number of difficulties, including a serious breakdown in the orchestra’s relationship with Wayne Sleep, who accused them of interfering with his performance and alleged they were guilty of drunken and bawdy behaviour. The final performance (Friday May 1st 1987) was played with no musicians, and subsequent negotiations failed to resolve the problem. After the show ended a whole series on unpaid bills came to light, and 3 years later the main backer, William Hancock, was declared bankrupt with total debts of over £5 million.
En savoir plus sur cette version

Version 10

Theater des Westens à Berlin (Revival)
Durée :
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : Inconnu
Dernière : Inconnu
Mise en scène : Helmut Baumann
Chorégraphie : ???? ????
Avec :
Commentaires :
En savoir plus sur cette version

Version 11

Broadway Run à Broadway (Revival)
Durée :
Nombre :
Première Preview : mer 07 octobre 1987
Première : jeu 22 octobre 1987
Dernière : sam 04 juin 1988
Mise en scène : Harold Prince
Chorégraphie :
Avec :
Commentaires :
En savoir plus sur cette version

Version 12

Imperial Theatre à Broadway (Revival)
Durée :
Nombre :
Première Preview : mer 07 octobre 1987
Première : jeu 22 octobre 1987
Dernière : dim 07 février 1988
Mise en scène : Harold Prince
Chorégraphie :
Avec :
Commentaires :
En savoir plus sur cette version

Version 13

Minskoff Theatre à Broadway (Revival)
Durée :
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : mar 09 février 1988
Dernière : sam 04 juin 1988
Mise en scène : Harold Prince
Chorégraphie :
Avec :
Commentaires :
En savoir plus sur cette version

Version 14

Donmar Warehouse à Londres (Revival)
Durée : 3 mois 2 semaines
Nombre : 124 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : jeu 09 décembre 1993
Dernière : sam 26 mars 1994
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie : Lea Anderson
Avec : Jane Horrocks (Sally Bowles), Alan Cumming (MC), Adam Godley (Clifford), Sara Kestelman (Fraulein Schneider), George Raistrick (Herr Schultz), Michael Gardiner (Ernst Ludwig)
Commentaires : Mendes' conception was a very different show than either the original production or the rather conventional first revival. The most significant change was the character of the Emcee. The role, as played by Joel Grey, in both prior incarnations, was an asexual, malevolent character in a tuxedo with rouged cheeks. Alan Cumming's portrayal was highly sexualized, wearing suspenders (i.e. braces) around his crotch and red paint on his nipples. The cabaret number "Two Ladies" was staged with the Emcee, a cabaret girl, and a cabaret boy in drag and included a shadow play simulating various sexual positions. The score was entirely re-orchestrated, utilizing synthesizer effects and expanding the stage band, with all the instruments now being played by the cabaret girls and boys. The brutally satiric "Sitting Pretty", with its mocking references to deprivation, despair and hunger, was eliminated entirely, as it had been in the film version, and replaced with "Money". "I Don't Care Much", which was cut from the original production, was reinstated, and "Mein Herr" and "Maybe This Time", written for the film adaptation, were added to the score. Staging details differed as well; instead of "Tomorrow Belongs To Me" being performed by a male choir, the Emcee plays a recording of a boy soprano singing it. Most dramatic of all was in the final scene in which the Emcee removes his outer clothes to reveal a striped suit of the type worn by the internees in concentration camps on which were pinned a yellow badge (identifying a Jewish prisoner) and a pink triangle (denoting a homosexual prisoner). Other changes included added references to Cliff's bisexuality, including a brief scene where he kisses one of the Cabaret boys.
En savoir plus sur cette version

Version 15

Stiftsruine à Bad Hersfeld (Revival)
Durée :
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : Inconnu
Dernière : Inconnu
Mise en scène : Ron Von Sydow
Chorégraphie : ???? ????
Avec :
Commentaires :
En savoir plus sur cette version

Version 16

Stiftsruine à Bad Hersfeld (Revival)
Durée :
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : Inconnu
Dernière : Inconnu
Mise en scène : Ron Von Sydow
Chorégraphie : ???? ????
Avec :
Commentaires :
En savoir plus sur cette version

Version 17

Broadway Run à Broadway (Revival)
Durée :
Nombre : 37 previews - 2377 représentations
Première Preview : ven 13 février 1998
Première : jeu 19 mars 1998
Dernière : dim 04 janvier 2004
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie : Lea Anderson
Avec :
Commentaires :
En savoir plus sur cette version

Version 18

Stephen Sondheim Theatre à Broadway (Revival)
Durée :
Nombre :
Première Preview : ven 13 février 1998
Première : jeu 19 mars 1998
Dernière : dim 08 novembre 1998
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie :
Avec :
Commentaires :
En savoir plus sur cette version

Version 19

Studio 54 à Broadway (Revival)
Durée :
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : jeu 12 novembre 1998
Dernière : dim 04 janvier 2004
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie :
Avec :
Commentaires :
En savoir plus sur cette version

Version 20

Capitol Theater à Dusseldorf (Revival)
Durée : 1 an 1 mois 4 semaines
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : sam 04 décembre 1999
Dernière : mer 31 janvier 2001
Mise en scène : Alexander Balga
Chorégraphie :
Avec :
Commentaires :
En savoir plus sur cette version

Version 21

Musical Theater à Bremen (Revival)
Durée :
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : Inconnu
Dernière : Inconnu
Mise en scène :
Chorégraphie :
Avec :
Commentaires :
En savoir plus sur cette version

Version 22

Union Theatre à Londres (Revival)
Durée : 2 semaines
Nombre :
Première Preview : jeu 11 juillet 2002
Première : jeu 11 juillet 2002
Dernière : sam 27 juillet 2002
Mise en scène : Ben De Winter
Chorégraphie : Louise Mitchell • Zoe Wyatt
Avec : Stefanie Moore (Sally Bowles), Marc Edison (MC), Glynne Steele (Clifford), Susan Travers (Fraulein Schneider), Stephan Dunbar {Herr Schultz), Andrew Obeney (Ernst Ludwig)
Commentaires : This was an even harsher interpretation than the 1993 Donmar revival and was much praised during its very short limited run.
En savoir plus sur cette version

Version 23

Carré (Koninlijk Theater) à Amsterdam (Revival)
Durée :
Nombre :
Première Preview : sam 04 février 2006
Première : mar 14 février 2006
Dernière : dim 02 juillet 2006
Mise en scène :
Chorégraphie :
Avec :
Commentaires :
En savoir plus sur cette version

Version 24

Lyric Theatre à Londres (Revival)
Durée : 1 an 8 mois 2 semaines
Nombre : 704 représentations
Première Preview : sam 23 septembre 2006
Première : mar 10 octobre 2006
Dernière : sam 21 juin 2008
Mise en scène : Rufus Norris
Chorégraphie : Javier De Frutos
Avec : Anna Maxwell Martin (Sally Bowles), James Dreyfuss (Emcee), Michael Hayden (Clifford), Sheila Hancock (Fräulein Schneider), Geoffrey Hutchings (Herr Schultz), Andrew Maud (Ernst Ludwig), Harriet Thorpe (Fräulein Kost).
Later replacements were Kim Medcalf and Amy Nuttall as Sally, Julian Clary and Alistair McGowan as the Emcee, and Honor Blackman and Angela Richards as Fraulein Schneider.
Commentaires : This was, to date, the darkest and most gritty interpretation of “Cabaret”. During “Tomorrow Belongs to Me”, sung by a fresh-voiced Aryan youth, the company cavorted nude like the naturists of the period. In the finale the same
naked dancers piled up on top of each other in the gas chambers. This compelling, fearless and frank production was not to everyone’s taste, but it ran the best part of two years, and won an Olivier Award for Sheila Hancock. It closed on June 21st 2008.
En savoir plus sur cette version

Version 25

Folies Bergères (Les) à Paris (Revival)
Durée : 1 an 3 mois 2 semaines
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : sam 14 octobre 2006
Dernière : dim 27 janvier 2008
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie :
Avec :
Commentaires :
En savoir plus sur cette version

Version 26

Théâtre Marigny à Paris (Revival)
Durée : 3 mois
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : jeu 06 octobre 2011
Dernière : dim 08 janvier 2012
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie : Rob Marshall
Avec :
Commentaires :
En savoir plus sur cette version

Version 27

UK Tour à (UK Tour)
Durée : 4 mois 2 semaines
Nombre :
Première Preview : sam 01 septembre 2012
Première : sam 01 septembre 2012
Dernière : sam 19 janvier 2013
Mise en scène : Rufus Norris
Chorégraphie : Javier De Frutos
Avec : Michelle Ryan (Sally Bowles), Will Young (Emcee), Sian Phillips (Fraulein Schneider), Harriet Thorpe (Fraulein Kost), Matt Rawle (Cliff), Linal Haf (Herr Schultz), Nicholas Tizzard (Ernst), John Brannoch; Jessica Ellen; Allessia Lugoboni; Edd Mitton; Ian Parsons; Nuno Silva; Rebecca Sutherland; Shahla Tarrant; Laura Tyrer; Cydney Uffindell-Phillips, Matthew Wesley.
Commentaires : 3 Oct 12 to 19 Jan 13 - Savoy Theatre, London
24 Sep 12 to 29 Sep 12 The Lowry, Salford
17 Sep 12 to 22 Sep 12 Theatre Royal, Norwich
10 Sep 12 to 15 Sep 12 Theatre Royal, Nottingham
3 Sep 12 to 8 Sep 12 Mayflower Theatre, Southampton
30 Aug 12 to 1 Sep 12 Churchill Theatre, Bromley
En savoir plus sur cette version

Version 28

Savoy Theatre à Londres (Revival)
Durée : 3 mois 1 semaine
Nombre :
Première Preview : mer 03 octobre 2012
Première : mar 09 octobre 2012
Dernière : sam 19 janvier 2013
Mise en scène : Rufus Norris
Chorégraphie : Javier De Frutos
Avec : Michelle Ryan (Sally Bowles), Will Young (Emcee), Sian Phillips (Fraulein Schneider), Harriet Thorpe (Fraulein Kost), Matt Rawle (Cliff), Linal Haf (Herr Schultz), Nicholas Tizzard (Ernst), John Brannoch; Jessica Ellen; Allessia Lugoboni; Edd Mitton; Ian Parsons; Nuno Silva; Rebecca Sutherland; Shahla Tarrant; Laura Tyrer; Cydney Uffindell-Phillips, Matthew Wesley.
Commentaires : Il s'agit de la fin à Londres de l'UK-Tour de 2012.
This was a revival of the dark and disturbing production which had a much praised two year run in 2006. For this revival several of the numbers had been re-staged with different choreography, and some critics felt it had lost some of its power and ability to shock. The performance of “pop-idol” Will Young, in his West End, was acclaimed, and there was much praise for Sian Phillips and Linai Haft.
En savoir plus sur cette version