Topologie du théâtre

Nombre de places: 408
Nombre de balcons: 1

Accès

En métro: Leicester Square/Tottenham Court Road
En bus: Charing Cross for London bus route
Adresse: West Street, London, WC2H 9ND

Evolution

Bâtiment: The theatre was, along with the adjacent St Martin's conceived by their architect, W. G. R. Sprague, as companions, born at the same time in 1913, but the First World War interrupted the construction of the latter for three years. The Ambassadors was built with the intention of being an intimate, smaller theatre and is situated opposite the renowned restaurant The Ivy, favourite haunt of the theatrical elite. The theatre was Grade II listed by English Heritage in March 1973.
Nom: In 1999 the theatre was renamed The New Ambassadors Theatre, then in June 2007 the theatre reverted back to its original name of The Ambassadors Theatre.

Propriétaire(s):


Remarquable:

The masterly design which overcame a variety of site and planning restrictions.

 

Quelques galeries photos de ce théâtre

Photos du théâtre

Aucune image pour le moment

Photos de la salle

Aucune image pour le moment

Photos des décorations

Aucune image pour le moment

 

Les dernières news de ce théâtre

 

La chronologie de ce théâtre

Vous trouverez ci-dessous une liste la plus complète possible des spectacles joués dans ce théâtre. Nous y avons mentionné tous les 'musicals' connus de nous, ainsi que d'autres formes de spectacle (théâtre, danse, ...) s'ils nous semblent avoir marqué l'histoire du théâtre.

Prochainement

Spectacle(s) actuel(s)

Stomp (Revival)
Joué durant  9 ans 3 mois 1 semaine actuellement

Première preview: jeu 27 septembre 2007
Première: jeu 04 octobre 2007
Réservation ouverte jusqu'au: dim 08 janvier 2017
Dernière: Open end


Metteur en scène:
 
Chorégraphe:
 
Avec:

 

Commentaire:

Prolongation de Stomp (2002-09-Vaudeville Theatre-London)  (plus) 

Plus d'infos sur cette production >>>
Plus d'infos sur ce musical >>>

Anciens spectacles

Merchant of Venice (The) (NYT) (Revival)
Joué durant  1 mois 3 semaines

Première preview: mar 29 septembre 2015
Première: mer 07 octobre 2015
Dernière: mer 02 décembre 2015


Metteur en scène:
Anna Niland •  
Chorégraphe:
 
Avec:

 

Commentaire:

Being performed in repertoire with 'Consesual' and 'Wuthering Heights'. Part of the National Youth 2015 Season.  (plus) 

Plus d'infos sur cette production >>>
Plus d'infos sur ce musical >>>

Wuthering Heights (Revival)
Joué durant  1 mois 4 semaines

  (2 previews)  (16 représentations)

Première preview: ven 25 septembre 2015
Première: mar 06 octobre 2015
Dernière: ven 04 décembre 2015


Metteur en scène:
Emily Lim •  
Chorégraphe:
 
Avec:

 

Commentaire:

Emily Brontë’s classic tale of love, loss and revenge is stunningly re-imagined by Stephanie Street in a bold new adaptation staged by the National Youth Theatre.

Being performed in repertoire with 'Consesual' and 'The Merchant of Venice'.
Part of the National Youth 2015 Season.  (plus) 

Plus d'infos sur cette production >>>
Plus d'infos sur ce musical >>>

Consensual (National Youth Theatre) ()
Joué durant  1 mois 3 semaines

  (3 previews)  (12 représentations)

Première preview: ven 18 septembre 2015
Première: mar 06 octobre 2015
Dernière: mer 02 décembre 2015


Metteur en scène:
Pia Furtado •  
Chorégraphe:
 
Avec:

 

Commentaire:

The National Youth Theatre presents an explosive and thought-provoking piece of new writing from Evan Placey (Writers’ Guild Award winner) exploring what happens when buried secrets catch up with you. But when it comes to sex and consent, are there really any blurred lines?

Being performed in repertoire with 'Wuthering Heights' and 'The Merchant of Venice'. Part of the National Youth 2015 Season.  (plus) 

Plus d'infos sur cette production >>>
Plus d'infos sur ce musical >>>

Tory Boyz (Revival)
Joué durant  1 mois 3 semaines

Première preview: mar 24 septembre 2013
Première: mer 02 octobre 2013
Dernière: mer 27 novembre 2013


Metteur en scène:
Thomas Hescott •  
Chorégraphe:
 
Avec:

National Youth Theatre Company: Laurence Baker, Louisa Beadel, Miguel Brooking, Sope Dirisu, Sophie Ellerby, Aruhan Galieva, Aaron Gordon, Zainab Hasan, Simon Lennon, Niall McNamee, Tom Prior, Abigail Rose, Anna Spearpoint, Tom Thompson , Daisy Whalley. 

Commentaire:

The National Youth Theatre of Great Britain is a youth arts organisation. It was established in 1956 as the first youth theatre in the world and over the past 57 years it has nurtured the talent of hundreds of thousands of young people. The National Youth Theatre inspires, trains, and showcases performers and theatre technicians aged 14-25 from Great Britain and Northern Ireland.  (plus) 

Plus d'infos sur cette production >>>
Plus d'infos sur ce musical >>>

Betwixt! (Concert)
Joué durant  

  (1 représentations)

Première preview: mar 14 octobre 2008
Première: mar 14 octobre 2008
Dernière: mar 14 octobre 2008


Metteur en scène:
Kate Golledge •  
Chorégraphe:
Lucie Pankhurst •  
Avec:

Bailey ... Tim Howar / Cooper ... Ian McFarlane / Miranda ... Abi Newberry / Langwidere ... Rosemary Ashe / Garbo ... David Bedella / Marasmus ... Ross Aldred / April McScoup ... Sarah Lark / Princess Ariella ... Sheridan Smith / Haydn Prince/Prince Haydn ... Stefan Booth / Narrator ... Roberta Mann 

Commentaire:

Quelques mois après la creation, une version élargie sous forme de concert est présentée à l’Ambassadors Theatre, avec Rosemary Ashe, Sheridan Smith et le London Gay Men’s Chorus ainsi qu'un grand ensemble de l' Arts Ed drama school.  (plus) 

Plus d'infos sur cette production >>>
Plus d'infos sur ce musical >>>

Little Shop of Horrors (The) (Revival)
Joué durant  2 mois 1 semaine

Première preview: ven 29 juin 2007
Première: ven 29 juin 2007
Dernière: sam 08 septembre 2007


Metteur en scène:
Matthew White •  
Chorégraphe:
Lynn Page •  
Avec:

Paul Keating (Seymour), Sheridan Smith (Audrey), Jasper Britton (Orin), Barry James (Mushnik), Katie Kerr, Melitsa Nicola, Jenny Fitzpatrick, Mike McShane, Andy Heath 

Commentaire:

Prolongation de la version Little Shop of Horrors (The) (2006-11-Chocolate Factory Theatre-London)
This revival was a critical and commercial success and transferred to the Duke of York’s Theatre in March for a three month run, with one change of cast - Alistair McGowan replacing Jasper Britton. The show then transferred to the Ambassadors, where it ran for a farther three months, finally ending on September 8th, 2007.
Sheridan Smith, Alistair McGowan and the show itself were all nominated
for Olivier Awards.  (plus) 

Plus d'infos sur cette production >>>
Plus d'infos sur ce musical >>>

Translucent Frogs of Quuup (The) (West End Transfer)
Joué durant  1 semaine

Première preview: jeu 09 septembre 2004
Première: jeu 09 septembre 2004
Dernière: ven 17 septembre 2004


Metteur en scène:
 
Chorégraphe:
 
Avec:

Jonathan Robbins (Anthony Marigold Bentley), Rosalie Craig (Edith
Marigold Bentley), Chris Larner (Narrator, etc), Mark Stevens (Pianist, etc) 

Commentaire:

An odd little piece from the Edinburgh Festival by the co-writer of the successful “The Play What I Wrote”, it was a great hit on the Edinburgh Fringe and some London reviewers regarded it as a piece of great charm and gusto. However many others took the view “too many average-to-inadequate shows get praised to high heaven during the annual Fringe frenzy, when theatre critics seem to either lose their marbles or get light-headed on the Edinburgh air and laugh hysterically at anything.”  (plus) 

Plus d'infos sur cette production >>>
Plus d'infos sur ce musical >>>

Bomb-itty of Errors (The) (Original London)
Joué durant  2 mois

Première preview: jeu 24 avril 2003
Première: mer 07 mai 2003
Dernière: sam 12 juillet 2003


Metteur en scène:
Andy Goldberg •  
Chorégraphe:
 
Avec:

'ranney', Joe Hernandez-Kolski, Chris Edwards, Charles Anthony Burks and DJ Kevin Shand 

Commentaire:

Notes: This was a hip-hop version of Shakespeare’“Comedy of Errors”, aimed at the MTV generation. A set of twins are separated at birth and put up for adoption when their father is arrested for drug-dealing, and their story is told in rhyming couplets against a background of hip-hop and rap. With a DJ and just four men - the Bomb-Itty Boys - playing all the roles, bouncing in and out of frocks and wigs to play every part, and keeping close to the original plot with much wit, slapstick and inventiveness, its infectious energy and entertainment value earned it excellent notices.  (plus) 

Plus d'infos sur cette production >>>
Plus d'infos sur ce musical >>>

Dames at Sea (Revival)
Joué durant  1 mois 3 semaines

Première preview: mar 28 mai 1996
Première: mer 29 mai 1996
Dernière: sam 20 juillet 1996


Metteur en scène:
John Gardyne •  
Chorégraphe:
Lindsay Dolan •  
Avec:

Kim Criswell (Mona), Sara Crowe (Joan), Peter Duncan (Hennessey), Joanne Farrell (Ruby), Jason Gardiner (Dick), John Peterson (Lucky) 

Commentaire:

This was a limited run as part of the Covent Garden Festival. It was hoped it might extend, but in spite of decent notices, it failed to draw the crowds.  (plus) 

Plus d'infos sur cette production >>>
Plus d'infos sur ce musical >>>

Sweeney Todd (Revival)
Joué durant  10 ans 3 mois 4 semaines

Première preview: mar 12 octobre 2004
Première: jeu 13 octobre 1994
Dernière: sam 05 février 2005


Metteur en scène:
John Doyle •  
Chorégraphe:
 
Avec:

Paul Hegarty (Sweeney Todd), Karen Mann (Mrs Lovett),
David Ricardo-Pearce (Anthony), Colin Wakefield (Judge Turpin), Rebecca Jenkins (Johanna), Sam Kenyon (Tobias), Stephanie Jacob (Pirelli), Rebecca Jackson (Beggar Woman), Michael Howcroft (Beadle) 

Commentaire:

With a cast of just nine in modem dress, all doubling as on-stage musicians, with the barber’s chair replaced with a black onstage coffin, with blood being poured from one bucket to another each time a person is killed - this was a very “different” interpretation of Sondheim’s “Sweeney Todd. Originally produced at the Watermill Theatre, Berkshire, this limited run transfer divided the critics into two distinct camps. On the one hand: “superbly inventive”, “spectacular versatility”, “brilliantly expressive symbolic approach”; on the other, “the worst sort of university theatre, didactic, over-stylised ... crashingly obvious”, “cramped and inadequate”, “there are times when small is not beautiful”. In November 2005 John Doyle recreated this production on Broadway and won the Tony Award for Best Director.  (plus) 

Plus d'infos sur cette production >>>
Plus d'infos sur ce musical >>>

From a Jack to a King (West End Transfer)
Joué durant  6 mois

Première preview: Inconnu
Première: lun 20 juillet 1992
Dernière: sam 16 janvier 1993


Metteur en scène:
Matthew Devitt •  
Chorégraphe:
 
Avec:

Matthew Devitt (Eric Glamis), Robert Dallas (Terry King), Alison Harding (Queenie), Christian Roberts (Duke Box), John Ashby (Len Knox), Annie Miles (Laura Ross), Brierley Amell (Evilynne Gore) 

Commentaire:

The show contained large extracts of speeches and scenes from “Macbeth” and other Shakespeare plays. It probably suffered by being yet another compilation musical at a time when the West End was filled with similar shows.
Transfer from The Boulevard Theatre 13 February 1992 to 30 May 1992  (plus) 

Plus d'infos sur cette production >>>
Plus d'infos sur ce musical >>>

Importance (The) (Original)   
Joué durant  2 semaines

  (29 représentations)

Première preview: Inconnu
Première: jeu 31 mai 1984
Dernière: sam 16 juin 1984


Metteur en scène:
Tony Craven •  
Chorégraphe:
Sheila O'Neill •  
Avec:

Patrick Ryecart (Jack Worthing), David Firth (Algernon), Judy Campbell (Lady Bracknell), Ruth Mayo (Gwendolen), Karen Lancaster (Cecily), Sheila Bernette (Miss Prism), Robert Doming (Dr Chasuble) 

Commentaire:

Oscar Wilde’s “Importance of Being Earnest”, had previously been adapted into a musical on several occasions, but never with any real success. This 1984 version by Sean O’Mahoney was the only one to date to reach the West End , though it only managed a very short run. Earlier attempts included “Found in a Handbag” (1957), with music by Allon Bacon, staged at Margate and “Half in Ernest” (1958), with music by Vivian Ellis which ended its pre-West End tour out of town (although it did get a later production in the USA). Other attempts included “Ernest in Time, or My Dark Gentleman” (1958) with music by John de Gray, staged at Canterbury, and “Ernest” (1959) with music by Malcolm Sircom, staged at Farnham. It was said the play is so perfect that the songs seemed like intrusions into the familiar and much-loved dialogue.  (plus) 

Plus d'infos sur cette production >>>
Plus d'infos sur ce musical >>>

Let the Good Stones Roll (Original)   
Joué durant  

  (42 représentations)

Première preview: Inconnu
Première: mer 29 mars 1978
Dernière: Inconnu


Metteur en scène:
Tony Craven •  
Chorégraphe:
Albin Pahernik •  
Avec:

Louis Selwyn (Mick), James Bath (Charlie), Joss Buckley (Bill), Colin Copperfield (Keith), David Gretton (Brian), Sara Coward (Girl), Martin Smith (Boy) 

Commentaire:

Staged in the pretty and ornately decorated Ambassadors Theatre, in a shoestring production, with token attention paid to the story, and with all the surrounding characters treated as unpleasant caricatures, the show did not go down well with the critics, though many Stones fans were vociferous in their approval.  (plus) 

Plus d'infos sur cette production >>>
Plus d'infos sur ce musical >>>

Mousetrap (The) (Original)
Joué durant  21 ans 4 mois

Première preview: mar 25 novembre 1952
Première: mar 25 novembre 1952
Dernière: sam 23 mars 1974


Metteur en scène:
Geoff Bullen •  
Chorégraphe:
 
Avec:

 

Commentaire:

Originally opened at the Ambassadors (next door actual St Martin's Theatre) on 25 Nov 1952, closed 23 March 1974.
Since 25 march 1974 at St Martin's  (plus) 

Plus d'infos sur cette production >>>
Plus d'infos sur ce musical >>>