Topologie du théâtre

Nombre de places: 916
Nombre de balcons: 3

Accès

En métro: Piccadilly Circus
En bus: 14,19,22B, 38,53,88,94,159
Adresse: 29 Shaftesbury Avenue, London, W1D 7ES

Evolution

Bâtiment: 1886: Theatre designed by Charles J. Phipps for Henry J. Leslie / 1888: Theatre opens as the first of four to be built at the southern end of the newly opened Shaftesbury Avenue / Statutorily Listed Historic Building: Grade II.
Nom:

Propriétaire(s):


Remarquable:

The façade of Dr William Hunter’s house (1767) / The three-tier classical auditorium / Upper-circle bar

 

Quelques galeries photos de ce théâtre

Photos du théâtre

Aucune image pour le moment

Photos de la salle

Aucune image pour le moment

Photos des décorations

Aucune image pour le moment

 

Les dernières news de ce théâtre

Thriller Live prolongé jusqu'au 28 septembre 2014
 Londres (Angleterre)
 Lyric Theatre  
 Thriller Live!  
 Publié le 02 oct 2013

 

La chronologie de ce théâtre

Vous trouverez ci-dessous une liste la plus complète possible des spectacles joués dans ce théâtre. Nous y avons mentionné tous les 'musicals' connus de nous, ainsi que d'autres formes de spectacle (théâtre, danse, ...) s'ils nous semblent avoir marqué l'histoire du théâtre.

Prochainement

Spectacle(s) actuel(s)

Thriller Live! (Revival)   
Joué durant  7 ans 7 mois 2 semaines actuellement

Première preview: ven 02 janvier 2009
Première: mer 21 janvier 2009
Réservation ouverte jusqu'au: dim 04 septembre 2016
Dernière: Open end


Metteur en scène:
Gary Lloyd •  
Chorégraphe:
Gary Lloyd •  
Avec:

Kiran Alleyne / John Moabi/ Roger Wright/ Ben Foster/ Ricko Baird/ Sterling Williams ( Jacksons), Denise Pearson, Gary Lloyd 

Commentaire:

  

Plus d'infos sur cette production >>>
Plus d'infos sur ce musical >>>

Anciens spectacles

Showstopper! The Improvised Musical (Reprise)
Joué durant  5 mois 1 semaine

Première preview: lun 15 février 2016
Première: lun 15 février 2016
Dernière: lun 25 juillet 2016


Metteur en scène:
Adam Meggido •  
Chorégraphe:
 
Avec:

Ruth Bratt, Justin Brett, Dylan Emery, Pippa Evans, Susan Harrison, Sean McCann, Adam Meggido, Philip Pellew, Andrew Pugsley, Oliver Senton, Lucy Trodd and Sarah-Louise Young 

Commentaire:

Transfert du spectale joué à l'Apollo Theatre de Londres.
Joué les lundis de relâche.  (plus) 

Plus d'infos sur cette production >>>
Plus d'infos sur ce musical >>>

Cabaret (Revival)
Joué durant  1 an 8 mois 2 semaines

  (704 représentations)

Première preview: sam 23 septembre 2006
Première: mar 10 octobre 2006
Dernière: sam 21 juin 2008


Metteur en scène:
Rufus Norris •  
Chorégraphe:
Javier De Frutos •  
Avec:

Anna Maxwell Martin (Sally Bowles), James Dreyfuss (Emcee), Michael Hayden (Clifford), Sheila Hancock (Fräulein Schneider), Geoffrey Hutchings (Herr Schultz), Andrew Maud (Ernst Ludwig), Harriet Thorpe (Fräulein Kost).
Later replacements were Kim Medcalf and Amy Nuttall as Sally, Julian Clary and Alistair McGowan as the Emcee, and Honor Blackman and Angela Richards as Fraulein Schneider. 

Commentaire:

This was, to date, the darkest and most gritty interpretation of “Cabaret”. During “Tomorrow Belongs to Me”, sung by a fresh-voiced Aryan youth, the company cavorted nude like the naturists of the period. In the finale the same
naked dancers piled up on top of each other in the gas chambers. This compelling, fearless and frank production was not to everyone’s taste, but it ran the best part of two years, and won an Olivier Award for Sheila Hancock. It closed on June 21st 2008.  (plus) 

Plus d'infos sur cette production >>>
Plus d'infos sur ce musical >>>

Beautiful and Damned (Original)   
Joué durant  3 mois

Première preview: mer 28 avril 2004
Première: lun 10 mai 2004
Dernière: sam 14 août 2004


Metteur en scène:
Craig Revel Horwood •  
Chorégraphe:
Craig Revel Horwood •  
Avec:

Avec: Michael Praed (F Scott Fitzgerald), Helen Anker (Zelda Fitzgerald), David Burt (Judge Sayre), Susannah Fellows (Minnie Sayre), Phillip Aiden, Valerie Cutko, Heather Douglas, Candice Evans, Nicola Filshie, Katie Foster-Barnes, Loren Geeting, Jo Gibb, Jolyon James, Jacqui Jameson, Jane Lucas, Amber Neale, Stuart Nurse, Jake Samuels, Craig Scott, Djalenga Scott, Spencer Stafford, Ben Tribe 

Commentaire:

Using the title of F. Scott Fitzgerald’s second novel, this was based on the true life story of Scott and Zelda. It was an expensive production with a lavish water fountain effect at the end of Act One. The critical reaction was extremely damning - “this calamitous enterprise resembles a slow motion car crash” - dull songs and an extremely dull book was the general verdict.  (plus) 

Plus d'infos sur cette production >>>
Plus d'infos sur ce musical >>>

Maddie (Original)
Joué durant  1 mois 1 semaine

  (48 représentations)

Première preview: lun 22 septembre 1997
Première: lun 29 septembre 1997
Dernière: sam 08 novembre 1997


Metteur en scène:
Martin Connor •  
Chorégraphe:
David Toguri • Jenny Arnold •  
Avec:

Graham Bickley (Nick), Summer Rognlie (Jan/Maddie), Lynda Baron (Cordelia van Arc), Kevin Colson (AI), Beth Tuckey, Jon Rumney, Russell Wilcox, Michael A Elliott, Paddy Glynn, Louise Davidson, Nicola Filshie, Martin Parr. 

Commentaire:

Based on the novel “Marion’s Wall” by Jack Finney, and its film adaptation, “Maxie” with Glenn Close. The production was first staged at the Salisbury Playhouse, but it failed to find backing for a London transfer until the Daily Telegraph covered the story and more than a hundred of its readers became individual “angels”, raising some £150,000. It ran for six weeks and lost over half a million pounds.  (plus) 

Plus d'infos sur cette production >>>
Plus d'infos sur ce musical >>>

Marlene (Original)
Joué durant  5 mois

Première preview: jeu 03 avril 1997
Première: mar 08 avril 1997
Dernière: sam 06 septembre 1997


Metteur en scène:
Sean Mathias •  
Chorégraphe:
 
Avec:

Sian Phillips (Marlene Dietrich), Lou Gish (Vivian Hoffman), Billy Mathias (Mutti) 

Commentaire:

Sian Phillips created a supremely faithful vocal and physical impression of the real Marlene Dietrich, the great survivor. Her performance was universally praised, portraying what Sheridan Morley called “a musical Mother Courage” and providing a constant reminder of what could be done by sheer chemistry of the human spirit alone.  (plus) 

Plus d'infos sur cette production >>>
Plus d'infos sur ce musical >>>

By Jeeves (Revival)
Joué durant  4 mois 3 semaines

  (164 représentations)

Première preview: jeu 03 octobre 1996
Première: jeu 03 octobre 1996
Dernière: sam 22 février 1997


Metteur en scène:
Kate Young •  
Chorégraphe:
Kate Young •  
Avec:

Steven Pacey (Bertie Wooster), Malcolm Sinclair (Jeeves), Simon Day (Gussie), Richard Long (Stinker), Lucy Tregear (Honoria Glossop), Cathy Sara (Stiffy Byng), Diana Morrison (Madeleinej, Nicholas Haverson (Bingo Little), Robert Austin (Sir Watkyn Bassett) 

Commentaire:

This was a completely revised version of “Jeeves”, the 1975 flop, re-titled “By Jeeves”. Instead of the large-scale original, the new version was a small-scale play with songs. Ayckbourn had thrown out the aunts and the pigs and all the other eccentric stuff and created an entirely new plot: Bertie intends to play his banjo at a charity performance at the local village hall but Jeeves hides the offending instrument. Andrew Lloyd Webber came up with eight new songs with five songs retained from the original. This time it was a success, described as “one of the slickest comebacks since Lazarus”. However, it still only managed just over a six month run.  (plus) 

Plus d'infos sur cette production >>>
Plus d'infos sur ce musical >>>

Ferry cross the mercey (Original)
Joué durant  3 semaines

  (32 représentations)

Première preview: lun 05 août 1996
Première: lun 12 août 1996
Dernière: sam 07 septembre 1996


Metteur en scène:
Carole Todd •  
Chorégraphe:
Carole Todd •  
Avec:

Gerry Marsden {Himself), Carl Krishner (Young Gerry), Jaison Beeson, Neil Dale, Richard Mogendorf. Adam Keast, Andy Cairns, Jacqui Cryer, Sean Fitzpatrick, Vicki Stevens, Kevin Jackson, Sam Kelly. 

Commentaire:

Described as “charitable, gentle and inoffensive, more a concert than a musical”, Gerry Marsden’s genuinely nice and sunny personality charmed most of the critics. It ran 8 weeks.  (plus) 

Plus d'infos sur cette production >>>
Plus d'infos sur ce musical >>>

Ain't Misbehavin' (Revival)
Joué durant  6 mois 2 semaines

Première preview: lun 13 mars 1995
Première: lun 13 mars 1995
Dernière: sam 30 septembre 1995


Metteur en scène:
Gillian Gregory • Nicholas Kent •  
Chorégraphe:
Gillian Gregory •  
Avec:

Ray Shell, Debby Bishop, Dawn Hope, Melanie Marshall, Sean Palmer 

Commentaire:

This revival was in its original “chamber” style rather than the large-scale
production staged at Her Majesty’s in 1979. It received a number of rave notices for Sean Palmer, hailed as an exceptional bright new star.  (plus) 

Plus d'infos sur cette production >>>
Plus d'infos sur ce musical >>>

Five Guys Named Moe (Original)
Joué durant  4 ans 2 mois 3 semaines

Première preview: Inconnu
Première: ven 14 décembre 1990
Dernière: sam 04 mars 1995


Metteur en scène:
Paulette Randall •  
Chorégraphe:
Charles Augins •  
Avec:

Clarke Peters (Four Eyed Moe - Stratford), C. Derricks-Carroll (Four Eyed Moe - Lyric), Kenny Andrews (Big Moe), Paul J. Medford (Little Moe), Peter Alex Newton (No Moe), Omar Okai {Eat Moe), Dig Wayne (Nomax) 

Commentaire:

Paulette Randall was credited as director at Stratford, but when the show came to London her name had disappeared and the Charles Augins was credited as Director-Choreographer. The show involved audience participation, with the audience invited to join a conga line through the auditorium during the intervals and out into the street after the show. Under the slogan “The Joint Never Stops Jumpin’” this was a long-running success. In April 1992 it was re-created on Broadway for a year’s run and 445 performances.  (plus) 

Plus d'infos sur cette production >>>
Plus d'infos sur ce musical >>>

Stop the world - I want to get off (Revival)
Joué durant  1 mois 1 semaine

  (56 représentations)

Première preview: Inconnu
Première: jeu 19 octobre 1989
Dernière: sam 25 novembre 1989


Metteur en scène:
Anthony Newley •  
Chorégraphe:
Kenn Oldfield •  
Avec:

Anthony Newley (Littlechap), Rhonda Burchmore (Evie Littlechap) Fiona Alexander, Dollie Henry, Julia Howson, Samantha Hughes, Kim Ismay, Victoria Lynson, Emma Priest, Wendy Schoeman, Martine McCutcheon, Denise Outen, Chase Marks. 

Commentaire:

This revival was not a success, running just five weeks, and said to have lost over £500,000.  (plus) 

Plus d'infos sur cette production >>>
Plus d'infos sur ce musical >>>

Gigi (Original London)
Joué durant  7 mois

  (240 représentations)

Première preview: mar 17 septembre 1985
Première: mar 17 septembre 1985
Dernière: sam 19 avril 1986


Metteur en scène:
John Dexter •  
Chorégraphe:
Leo Andrew •  
Avec:

Jean-Pierre Aumont (Honoré Lachailles), Geoffrey Burridge (Gaston Lachailles), Carrie Ellis (Liane d'Exelmans), Beryl Reid (Inez Alvarez (Mamita)), Amanda Waring (Gigi), Siân Phillips (Aunt Alicia), Rex Robinson (Charles/Head Waiter), David De Van (Maitre Duclos/Hotel Manager), John Aron (Manuel/Maitre Du Fresne/Telephone) Installer), Alexandra Denman (Lucille (Gigi's) Mother) 

Commentaire:

Lerner & Loewe’s 1958 MGM film, “Gigi” was based on the novel by Colette and collected 9 Academy Awards. They were encouraged to create a stage version, though this did not happen until 1973 when the Broadway production with Alfred Drake, Agnes Moorhead and Daniel Massey turned out to be a flop, running just three months. It took another 12 years before the show came to London, this time scaled down, using actors capable of creating a “boulevard” style rather than singers, and re-written in a simpler, less extravagant style. The production ran seven months  (plus) 

Plus d'infos sur cette production >>>
Plus d'infos sur ce musical >>>

Blood Brothers (Original London)
Joué durant  6 mois 1 semaine

  (224 représentations)

Première preview: Inconnu
Première: lun 11 avril 1983
Dernière: sam 22 octobre 1983


Metteur en scène:
Chris Bond •  
Chorégraphe:
 
Avec:

Barbara Dickson (Mrs Johnstone), George Costigan (Mickey), Andrew C. Wadsworth (Eddie), Amanda York (Linda), Wendy Murray (Mrs Lyons), Andrew Schofield (Narrator), Peter Christian, Alan Leith 

Commentaire:

La création du spectacle à Londres pour 7 petits mois. En fait, le bouche à oreille s'était amorcé, mais il était trop tard, le théâtre avait ét loué pour un nouveau spectacle.
Originally produced at the Liverpool Playhouse in January, for an eleven week run, this was based on Dion Boucicault’s 19th Century melodrama “The Corsican Brothers”. This version had an excellent reception for the outstanding performance by Barbara Dickson and the much-praised performances of Andrew C. Wadsworth and George Costigan. However, a few critics thought the characters were too black-and-white : the poor family and the posh family were rather obvious stereotypes, and the social comment was a bit heavy-handed and unsubtle. Notwithstanding, the show had a successful run and was recognised as something rather special, winning the Best New Musical of the Year Award. Five years after its first West End run it was revised and re-produced by Bill Kenwright in 1988 and was an outstanding, triumphant success, becoming one of the longest-running musicals of the 20th Century.  (plus) 

Plus d'infos sur cette production >>>
Plus d'infos sur ce musical >>>

She loves me (Original London)
Joué durant  

  (189 représentations)

Première preview: mer 29 avril 1964
Première: mer 29 avril 1964
Dernière: Inconnu


Metteur en scène:
 
Chorégraphe:
 
Avec:

 

Commentaire:

  

Plus d'infos sur cette production >>>
Plus d'infos sur ce musical >>>

Irma la Douce (Original London)
Joué durant  

  (1512 représentations)

Première preview: jeu 17 juillet 1958
Première: jeu 17 juillet 1958
Dernière: Inconnu


Metteur en scène:
Peter Brook •  
Chorégraphe:
Onna White •  
Avec:

 

Commentaire:

  

Plus d'infos sur cette production >>>
Plus d'infos sur ce musical >>>

Bees on the Boatdeck (Original)
Joué durant  1 mois

  (37 représentations)

Première preview: Inconnu
Première: mar 05 mai 1936
Dernière: sam 06 juin 1936


Metteur en scène:
 
Chorégraphe:
 
Avec:

Kay Hammond, Rene Ray, Raymond Huntley, Ralph Richardson, Laurence Oliver (Bob Patch) 

Commentaire:

  

Plus d'infos sur cette production >>>
Plus d'infos sur ce musical >>>

Theatre Royal (Revival)
Joué durant  1 mois

Première preview: Inconnu
Première: mar 23 octobre 1934
Dernière: ven 23 novembre 1934


Metteur en scène:
Noël Coward •  
Chorégraphe:
 
Avec:

Marie Tempest, Laurence Olivier (Anthony Cavendish) 

Commentaire:

Du 1er au 20 octobre, le spectacle s'est joué à Glasgow, Edinburgh et Manchester  (plus) 

Plus d'infos sur cette production >>>
Plus d'infos sur ce musical >>>

Paris Bound ()
Joué durant  3 semaines

  (31 représentations)

Première preview: Inconnu
Première: mar 30 avril 1929
Dernière: sam 25 mai 1929


Metteur en scène:
 
Chorégraphe:
 
Avec:

Herbert Marshall, Edna Best, Laurence Olivier (Richard Parish) 

Commentaire:

Petite série avant le West End au Golders Green Hippodrome à Barnet, London (22–27 avril 1929)  (plus) 

Plus d'infos sur cette production >>>
Plus d'infos sur ce musical >>>

Florodora (Original)
Joué durant  

  (455 représentations)

Première preview: sam 11 novembre 1899
Première: sam 11 novembre 1899
Dernière: Inconnu


Metteur en scène:
 
Chorégraphe:
 
Avec:

Sydney Barraclough, Louis Bradfield, Kate Cutler, Evie Greene, Ada Reeve, Florence St. John, Joe Belmont, Byran G. Harlan, Frank C. Stanley, May Leslie Stuart 

Commentaire:

The premiere at London’s Lyric Theatre in November 1899 and was an enormous success, running for 455 performances. The Broadway production a year later was an even bigger success, running 553 performances. The song “Tell Me Pretty Maiden” was a worldwide success, and led to one of the earliest examples of musical theatre merchandise, with all manner of souvenirs of the show being manufactured.  (plus) 

Plus d'infos sur cette production >>>
Plus d'infos sur ce musical >>>